اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

قرار بود بانک‌ها از بنگاه‌داری خارج شوند

نماینده لنگرود در مجلس گفت: قرار بود بانک‌ها از بنگاه‌داری خارج شوند که این اتفاق رخ نداده است.

قرار بود بانک‌ها از بنگاه‌داری خارج شوند

به گزارش پارلمانی خبرگزاری فارس، مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود در مجلس امروز (چهارشنبه) در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس با تبریک روز سپاه و هفته گرامیداشت جایگاه معلم، اظهار داشت: در شرایط فعلی عملا درآمدهای حاصل از فروش نفت و گرفتن مالیات دچار آسیب شده، ما در بودجه فروش یک میلیون بشکه نفت را پیش‌بینی کرده بودیم که قاعدتا به این عدد نخواهیم رسید.

وی افزود: همچنین دولت در بودجه ۴۰ هزار میلیارد تومان بیشتر از قبل برای کسب درآمدهای حاصل از مالیات پیش بینی کرده بود که نه تنها نمی‌توان به این رقم رسید که به میزان سال گذشته هم نمی‌توان درآمد کسب کرد، لذا پیشنهاد بنده اصلاح بودجه است.

لاهوتی تصریح کرد: باید تا جایی که می‌توان هزینه‌های جاری دولت را کم کرد و به سمت حل مشکل به وجود آمده با شیوع ویروس کرونا برد چون خسارات اقتصادی به واحدهای تولیدی، تجار، صنعت گردشگری و حمل و نقل وارد شده است.

نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سال جهش تولید اظهار کرد: باید نگاه به واردات را کاهش داده و تمرکز بر افزایش صادرات داشت بدان معنا که هر چیزی در داخل کشور امکان تولید دارد را باید تولید کنیم نه این‌که واردات صورت گیرد. از طرف دیگر توجه به بخش خصوصی دارای اهمیت می‌باشد، این نباید تنها در حرف و شعار باشد بلکه باید از آنها حمایت کرده و نگاه را تغییر دهیم.

لاهوتی با بیان این‌که تعامل اقتصادی با تعامل سیاسی گره خورده است، اضافه کرد: هر وقت موضوع تعامل سیاسی با کشورهای دیگر مطرح می‌شود عده‌ای نگاه را به سمت آمریکا می‌برند حال آنکه آمریکا کشوری منسوخ شده بوده که دنیا هم تنفر دارد. باید منهای آمریکا با کشورهای دیگر دنیا تعامل سیاسی داشت چون تا وقتی این اتفاق رخ ندهد نمی‌توان تعامل اقتصادی داشت.

وی با تاکید بر لزوم اجرای قوانین، اظهار کرد: قرار بود بانک‌ها از بنگاهداری خارج شوند که این اتفاق رخ نداده است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس از قوه قضاییه خواست که به موضوع اجرا نشدن قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی ورود کند چون خسارات سنگینی به کشور وارد می‌کنند.

لاهوتی در پایان اظهار کرد: حاکمیت در موضوع کرونا خوب عمل کرده است البته ضعف‌هایی بوده و کشورهایی که مشکلات مالی داشتند بهتر در بحث معیشت عمل کردند ولی با این وجود ما توانسته‌ایم عملکرد خوبی از خود به جای گذاریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول