اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تجمع اعتراضی کارگران یک شرکت نفتی انگلیسی در بصره

شماری از کارگران یک شرکت نفتی انگلیسی در بصره، در اعتراض به بیکارشدن 49 کارگر به بهانه شیوع ویروس کرونا، تجمع کردند.

تجمع اعتراضی کارگران یک شرکت نفتی انگلیسی در بصره

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، شماری از کارگران عراقی شرکت نفتی انگلیسی «سی آر جی ان» در «البرجسیه» واقع در شهرستان «الزبیر» در استان بصره، مقابل مقر این شرکت در اعتراض به بیکارشدنشان به صورت ناگهانی و بدون هیچ اطلاع‌رسانی پیشین، تجمع کردند.

یکی از تظاهرات‌کنندگان به نام «محمد الشمری» در گفت‌وگو با پایگاه خبری «شفق نیوز»، تصریح کرد: تظاهرات مقابل شرکت سی آر جی ان، در اعتراض به بیکار شدن ۴۹ کارگر به بهانه شیوع ویروس کرونا، صورت می‌گیرد.

وی از «اسعد العیدانی» رئیس کمیته عالی بحران در بصره و مدیر شرکت نفت بصره خواست تا این کارگران را بر سر کار بازگرداند و اقدامات قانونی لازم در این‌باره را انجام دهد. به ویژه که این افراد تنها مدت کمی است که استخدام شده بودند و تاریخ قرارداد آنها تا پایان سال جاری اعتبار دارد.

یکی دیگر از معترضان که خود از کارگران شرکت سی آر جی ان است، گفت: این شرکا با لغو قراردادهای کارگران که هنوز اعتبار دارد و این قراردادها هنوز به پایان نرسیده، قانون را نقض کرده است و ما از این اقدام آن، با وجود تاکیدها و هشدارهای استاندار بصره به این شرکت که خواسته بود، با درک شرایط کنونی استان بصره، کارگران را بیکار نکند، تعجب کردیم. متاسفانه شرکت مذکور، کارگران را بیکار کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول