اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

جزئیات برگزاری چهل و سومین دوره مسابقات استانی قرآن کریم در هرمزگان اعلام شد

رئیس اداره قرآنی اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان از برگزاری مرحله اول و دوم، چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در هرمزگان خبر داد.

جزئیات برگزاری چهل و سومین دوره  مسابقات استانی قرآن کریم در هرمزگان اعلام شد

بهرام رنجبر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بندرعباس، در خصوص برگزاری چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم در استان اظهار کرد: این مسابقات به طور هم زمان با سراسر کشور و هم چنین در هرمزگان در دو  بخش برادران و خواهران و در رشته‌های  مختلفی از جمله: حفظ پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل قرآن، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان(بخش آقایان)، دعاخوانی، همسرایی و همخوانی قرآن کریم(بخش آقایان) و تفسیر عمومی قرآن کریم برگزار می شود.

وی افزود: زمان ثبت نام این دوره از مسابقات از تاریخ ششم اردیبهشت الی شانزدهم خرداد و فقط  به صورت اینترنتی  خواهد بود که افراد می توانند جهت ثبت نام به سایت  www.my.oghaf.ir مراجعه کنند.

 رئیس اداره قرآنی اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان به اهداف برگزاری این مسابقات اشاره و بیان کرد: شناسایی نخبگان استان در زمینه قرآنی در بخش برادران و خواهران یکی از اهداف این مسابقات می باشد و هدف دیگر ایجاد شور و نشاط و فضای معنوی در استان و به ویژه بین متسابقین و خانواده های آنان است.

رنجبر افزود: در سال های گذشته و به مدد برگزاری این مسابقات، متسابقین و قاریان خوبی شناسایی کردیم به طوری که در سال گذشته، در رشته حفظ ۲۰جزء در بخش برادران مقام عالی و در بخش خواهران در رشته حفظ ۱۰جزء مقام دوم کشوری را کسب کردیم.

رییس اداره قرآنی اوقاف و امور خیریه هرمزگان تصریح کرد: چهل و سومین دوره این مسابقات، امسال در طی دو مرحله به صورت شهرستانی و سپس مرحله استانی برگزار خواهد شد که در مرحله شهرستانی سه منطقه در هرمزگان یعنی منطقه غرب (پارسیان،بستک،بندرلنگه)که مرکزیت آن متعقبا اعلام خواهد شد، منطقه شرق(میناب،رودان ،جاسک ،بشاگرد) به مرکزیت میناب و بخش مرکزی شامل( بندرعباس،بندرخمیر و قشم) به مرکزیت بندرعباس است  و زمان برگزاری مسابقات شهرستانی  ۲۴ خرداد الی ۲۷ خرداد خواهد بود.

این مقام مسئول ابراز کرد: مسابقات استانی نیز در بازه زمانی ۱۱ شهریور الی ۲۱ شهریور برگزار و مکان برگزاری این  مسابقات متعاقبا اعلام خواهد شد و پس از این دو مرحله، افراد برتر در رشته‌های مختلف قرآنی به مرحله کشوری این مسابقات راه پیدا خواهند کرد.

انتهای پیام/۳۲۶۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول