اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

اجرای 2500 طرح اشتغالزایی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام در گلستان

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام گلستان گفت: ستاد اجرایی فرمان امام با همکاری بنیاد برکت تلاش دارد تا امسال 2 هزار و 500 طرح اشتغالزایی را در گلستان اجرا کند.

اجرای 2500 طرح اشتغالزایی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمد مهدی سلمانزاده بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان امام در حوزه اشتغال اجتماع‌محور در سال گذشته یک‌هزار و 200 طرح اشتغالزایی با ایجاد 3 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم را اجرا کرد و در مجموع برای ایجاد این اشتغالزایی 400 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد.
وی تصریح کرد: در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و لبیک به شعار سال مبنی بر «جهش تولید» تلاش داریم میزان طرح‌های اشتغالزایی را از یک‌هزار و 200 طرح به 2 هزار و 500 طرح و ایجاد 7 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم افزایش دهیم.
مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام گلستان با اشاره به فعالیت‌های خوب بنیاد برکت در کشور ادامه داد: این طرح‌ها با همکاری بنیاد برکت در سطح استان اجرا می‌شود تا ضریب بیکاری در استان کاهش یافته و مشکلات اقتصادی مردم با ایجاد این شغل ها مرتفع شود.

محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی در روستاها از مهمترین اهداف ستاد اجرایی فرمان امام است

وی محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی، اجتماعی و کارآفرینی در روستاها و مناطق کمتر توسعه‌یافته را از مهمترین اهداف ستاد اجرایی فرمان امام در راستا اشتغالزایی دانست.

سلمانزاده گفت: در سال گذشته اجرای طرح‌های اشتغالزایی در 13 شهرستان استان گلستان به‌جز مراوه‌تپه که برابر توافقات به بنیاد علوی محول شده و 131 روستا در این استان با نام طرح‌های «آسمان» و «سحاب» اجرا شد.

وی اضافه کرد: پرورش دام سبک و سنگین، شتر، پرورش طیور، زنبور عسل، صنایع‌دستی و مشاغل خدماتی و صنعتی از جمله اشتغال‌های ایجادشده توسط بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام است.
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام گلستان با اشاره به همکاری برخی از ادارات و نهاده‌ها خاطرنشان کرد: راه‌اندازی این طرح‌ها با پشتیبانی و کمک جهاد کشاورزی، نظام مهندسی کشاورزی، دامپزشکی، شیلات، صمت و اصناف، بانک‌های قرض‌الحسنه مهر و پارسیان اجرا شده است.

انتهای پیام/2307/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول