اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

فروش قبرهای داخل شهر قم تا 50 میلیون تومان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم ضمن ابراز گلایه نسبت به قیمت بالای فروش قبر در سطح شهر قم گفت: این مسئله تبدیل به بورس‌بازی شده و قبرهای داخل شهر حتی تا 50 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

فروش قبرهای داخل شهر قم تا 50 میلیون تومان

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محسن بهشتی در جلسه کار گروه زیربنایی استان قم که امروز در سالن کرامت استانداری برگزار شد اظهار کرد: آرامستان 360 هکتاری جدید در محدوده جمکران احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه این آرامستان از سال 1394 در دستور کار مسؤولان استانی قرار گرفته است افزود: حدود 40 درصد از فضای این آرامستان جدید به فضای سبز شهری اختصاص می‌یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم تشریح کرد: این حجم فضای سیز حدود 100 هکتار است و اجرای این طرح مقدار زیادی از فقر فضای سبز در این منطقه را جبران می‌کند.

وی ادامه داد: با احداث آرامستان جدید در نزدیکی مسجد مقدس جمکران دو آرامستان بزرگ در شمال و جنوب شهر قم وجود خواهد داشت.

بهشتی اضافه کرد: پروژه کمربندی جدید قم مانع احداث آرامستان جدید نیست و مشکلی برای طرح‌های توسعه‌ای مسجد جمکران به همراه نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: به دنبال شیوع ویروس کرونا بی‌میلی مردم قم نسبت به دفن متوفیان در آرامستان بهشت معصومه(س) کم شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم ضمن ابراز گلایه نسبت به قیمت بالای فروش قبر در سطح شهر قم عنوان کرد: این مسئله تبدیل به بورس‌بازی شده و قبرهای داخل شهر حتی تا 50 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

وی از کاهش دفن متوفیان غیربومی در قم نسبت به سال‌های گذشته خبر داد و گفت: حجم بیشتری از متوفیان دفن شده در آرامستان‌های قم شهروندان بومی قم هستند.

بهشتی ضمن تأکید بر توسعه قم در نواحی جنوب شهر گفت: بلوار پیامبر اعظم(ص) و بلوار مرجعیت در منطقه جنوب شهر ظرفیت و محرک خوبی در راستای پیشرفت و آبادانی این بخش‌ها و محدوده مسجد جمکران هستند.

انتهای پیام/78005/آ30/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول