اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

ضرورت راه‌اندازی پاره‌خط‌ها در تبریز/ اختصاص 500 میلیارد تومان برای خرید اتوبوس جدید

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز، گفت: شهرداری هرچه‌ سریع‌تر‌ برنامه‌های خود در زمینه ایجاد پاره ‌خط‌ها در شهرک‌ها و محلات بزرگ تبریز اقدام کند تا تحولی اساسی در استفاده از سیستم حمل ونقل عمومی در محلات به‌وجود آید.

ضرورت راه‌اندازی پاره‌خط‌ها در تبریز/ اختصاص 500 میلیارد تومان برای خرید اتوبوس جدید

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عبدالله تقی‌پور امروز در جلسه کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک با اشاره به مشکلاتی که ویروس‌کرونا در کشور ایجاد کرده‌ است، اظهار داشت: امروز که این ویروس در سراسر دنیا شیوع پیدا کرده مردم کشور‌های غربی‌ را به سمت دعا و راز و نیاز با خدا سوق‌ داده اما متاسفانه در ایران شاهد دین ستیزی‌ توسط برخی افراد بی‌دین هستیم.

وی در این جلسه‌ که برنامه‌های حمل و نقل عمومی شهرداری و شرکت واحد اتوبوسرانی را در سال ۹۹ بررسی می‌شد با اشاره به تغییر مدیریت شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز گفت: امیدواریم شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز با تغییرات به‌وجود آمده به سمت پرداخت کامل الکترونیک و به‌روز‌رسانی سیستم حمل و نقل حرکت کند.

عبدالله تقی‌پور در این جلسه با اشاره به گسترش پاره خط‌ ها (خطوط اتوبوسرانی داخلی در شهرک‌ ها و محلات) در‌ سیستم حمل و نقل عمومی تبریز یادآور شد: این سیستم موجب ارتقا‌ بهره‌وری سیستم‌ حمل و نقل عمومی شده و توجهات را به سمت استفاده از حمل و نقل عمومی سوق دهد.

وی با اشاره به اینکه رنگ‌آمیزی اتوبوس‌های تبریز‌ باید به سمت رنگ‌آمیزی‌ یک‌دست حرکت کند، تصریح کرد: امیدواریم‌ در یک مدت زمان مشخص نسبت به یکسان‌سازی رنگ‌ اتوبوس‌ها اقدام شود.

رئیس کمیسیون عمران، ترافیک و حمل‌ و  نقل ضمن انتقاد از عملکرد سال‌های گذشته شهرداری در زمینه تجهیز‌ ناوگان حمل‌ و نقل اتوبوسرانی متذکر شد: شورای شهر در تبصره‌های بودجه امسال ۵۰۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس‌های جدید در سال ۹۹ اختصاص داده است که امیدواریم‌ مدیران شهرداری از این تصمیم شورا استفاده کنند نه اینکه همانند سال‌های قبل از این مجوز شورا بهره‌ کافی را نبرند.

تقی‌پور با بیان اینکه شرکت واحد اتوبوسرانی باید به سمت استفاده از تکنولوژی‌های‌ نوین حرکت کند، گفت: امروز صرفه‌‌جویی در زمان اولویت مردم است، مردم نیاز دارند تا زمان حضور اتوبوس‌ها در ایستگاه مشخص شود، این کار موجب اقبال مردم به استفاده از اتوبوس‌های شرکت واحد خواهد شد.

محرم محمدزاده نیز در این جلسه ضمن اشاره به اینکه عملکرد حمل و نقل اتوبوسرانی تبریز به اندازه‌ای‌ که انتظار می‌رود قابل قبول نیست، بیان داشت: عمر ناوگان اتوبوسرانی تبریز بالاست و در برخی زمینه‌ها زیان‌ده‌ شده که امیدواریم‌ مدیریت جدید با استفاده از منابعی که شورای شهر در اختیار شهرداری قرار داده نسبت به تجهیز و نوسازی‌ ناوگان اقدام کند.

وی با اشاره به لزوم ‌توجه به معیشت رانندگان اتوبوس‌های بخش خصوصی که در جریان کرونا بیکار‌ شده‌اند، ادامه داد: باید نسبت به معیشت این عزیزان دغدغه‌ داشته باشیم.

 نایب رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ و ‌نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز ، افزود: در صحبت‌هایی که با شهردار تبریز داشتیم مقرر شد، بسته‌های کمک معیشتی ۵۰۰ هزار تومانی در اختیار رانندگان و کمک رانندگان بخش خصوصی فعال در شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز قرار گیرد.

محمدزاده با بیان اینکه در تلاش هستیم‌ تا کمک‌ هزینه نقدی نیز در کنار بسته کمک‌ معیشتی در اختیار این عزیزان قرار گیرد.

ایمان غنی‌زاده مدیرعامل  شرکت واحد اتوبوسرانی‌ تبریز در جلسه کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز که به بررسی اهداف و عملکرد شرکت واحد اتوبوسرانی در سال ۹۹ اختصاص یافته بود نیز در توضیح وضعیت حال حاضر شرکت اتوبوسرانی  تبریز خاطرنشان کرد: ۴۵۱ نفر نیروی‌ انسانی در شرکت اتوبوسرانی‌ تبریز فعال هستند.

وی ادامه داد: ۷۷۱ اتوبوس‌ در شرکت واحد اتوبوسرانی‌ تبریز‌ در ۷۲ خطوط فعال هستند.

مدیرعامل  شرکت واحد اتوبوسرانی‌ تبریز گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته و درخواست دولت، قرارداد خرید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس جدید تهیه و ارسال شد و امیدوارم دولت به تعهدات خود اقدام کند تا شاهد خرید و ورود اتوبوس‌های جدید به ناوگان اتوبوسرانی تبریز باشیم.

وی اضافه کرد: همچنین بازسازی ۱۰۰ دستگاه اتوبوس فرسوده نهایی شده است.

انتهای پیام/60002/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول