اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

سال گذشته 12 بحران را پشت سر گذاشتیم/ درگیر سیل شدن 25 استان در دو قرن اخیر بی‌سابقه بود

معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور با بیان این که سال ۹۸ انواع بحران را در کشور تجربه کردیم، گفت: فروردین ماه سال گذشته ۲۵ استان کشور همزمان با هم درگیر سیل شد که در دو قرن اخیر بی‌سابقه بوده است، در طول سال هجوم ملخ‌ها و زلزله‌ و بحران کرونا داشتیم و در مجموع با ۱۲ بحران مواجه شدیم.

سال گذشته 12 بحران را پشت سر گذاشتیم/ درگیر سیل شدن 25 استان در دو قرن اخیر بی‌سابقه بود

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، مهدی جمالی‌نژاد شامگاه چهارشنبه در حاشیه افتتاح پارک بانوان شهر گلپایگان اظهار کرد: پروژه‌های مهمی در شهر گلپایگان کلنگ‌زنی یا مورد بهره‌برداری قرار گرفت که نقطه عطفی در رشد و پیشرفت گلپایگان دارد.

معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور افزود: اگر بخواهیم گلپایگان جهشی در حوزه توسعه شهری داشته باشد پروژه‌های مشارکتی می‌تواند این تحول را ایجاد کند.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌ها و مطالبات مردم شهرستان گلپایگان راه‌اندازی سایت بازیافت زباله است، افزود: این سایت نواقصی داشت که با کمک سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در کوتاهترین زمان ممکن شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

جمالی‌نژاد گفت: در سطح کشور نظیر پارک بانوان گلپایگان کمتر وجود دارد از مهندسی ویژه‌ای در تهیه طرح و نقشه ساخت آن استفاده شده است که بسیار زیبا و ارزشمند است و  بانوان به راحتی  از آن استفاده می‌کنند.

معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور با بیان اینکه استانداری اصفهان و سازمان شهرداری‌های کشور تلاش مضاعف برای تملک زمین در اطراف سایت بازیافت زباله گلپایگان خواهند داشت، افزود: هفته آینده از میزان یک میلیارد تومان قول مساعد برای کمک به راه‌اندازی سایت زباله ۵۰۰ میلیون آن واریز و مابقی آن نیز ظرف کوتاهی زمان ممکن پرداخت خواهد شد تا شاهد بهره‌برداری کامل آن باشیم.

وی خاطرنشان کرد: براساس برآوردها راه‌اندازی سایت بازیافت زباله شهرستان گلپایگان هشت میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که  برای تقبل هزینه از هر ردیف اعتباری پیگیری و تلاش لازم را انجام خواهم داد.

جمالی‌نژاد با اشاره به قول مساعد برای خرید ادوات و تجهیزات شهرداری‌های سه شهر گلپایگان، گوگد و گلشهر گفت: سال ۹۸ با تصویب تبصره ۲ ماده ۳۲، اعتبار لازم به شهرداری‌های استان پرداخت شد.

معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور افزود: ماهانه از ردیف عوارض سوخت علاوه بر کمک مالی به شهرداری‌ها ماشین آلات نیز تحویل شهرداری‌ها شده است البته شهرداری‌های زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت از این کمک‌ها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه سال ۹۸ انواع بحران را در کشور تجربه کردیم، افزود: فروردین ماه سال گذشته ۲۵ استان کشور همزمان با هم درگیر سیل شد که در دو قرن اخیر بی‌سابقه بوده است، در طول سال هجوم ملخ‌ها و زلزله‌ و بحران کرونا داشتیم و در مجموع با ۱۲ بحران مواجه شدیم.

جمالی‌نژاد خاطرنشان کرد: بحران کرونا نه تنها اصناف بلکه شهرداری‌ها را درگیر کرده است، سایه سنگین بحران کرونا بر شهرداری به دلیل نداشتن درآمد ثابت و تلاش برای کسب درآمدزایی، به مراتب بیشتر از سایر دستگاه‌ها است، پایه اصلی رفع بحران کرونا شهرداری‌ها هستند.

معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور با بیان اینکه شهرداری گلپایگان سال گذشته در تمام بحران‌ها تلاش داشته است، تصریح کرد: با وجود شرایط سخت اقتصادی که قیمت نفت به این حد کاهش یافته است شهرداری گلپایگان با تمام جرأت و جسارت ۵۰ میلیارد تومان بودجه را اختصاص به پروژه‌ها داده است که نشان‌دهنده همت والا و همدلی اعضای شورای شهر است.

وی گفت: پروژه‌های مشارکتی محرک توسعه شهرها است و کمک به توسعه جهشی شهرها دارند، اگر کلان شهرها فاصله زیادی با شهرهای کوچک دارند ماحصل اجرای پروژه‌های مشارکتی است.

انتهای پیام/۶۳۰۷۱/ص۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول