اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ادعای شایعه واگذاری زمین به گردان‌های حزب الله عراق تکذیب شد

دفتر نخست‌وزیری عراق ادعای شبکه آمریکایی «الحره» مبنی بر واگذاری چندین قطعه زمین به گردانهای حزب‌الله این کشور را تکذیب و خواستار برخورد قانونی با منتشر کنندگان این شایعه شد.

ادعای شایعه واگذاری زمین به  گردان‌های حزب الله عراق تکذیب شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در پی ادعای شبکه «الحره» آمریکا مبنی بر اینکه دفتر نخست‌وزیری عراق، چند قطعه زمین با مساحت بالا در منطقه امنیتی سبز بغداد در اختیار گردانهای حزب‌الله قرار داده است، دفتر «عادل عبدالمهدی» طی بیانیه‌ای واکنش نشان داد.

در بیانیه شب گذشته (چهارشنبه - ۲۲ آوریل) دفتر نخست‌وزیری عراق که نسخه‌ای از آن در خبرگزاری رسمی «واع» منتشر شد، آمده است: برخی شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها خبری جعلی مبنی بر اینکه رئیس دفتر نخست‌وزیری عراق، چندین قطعه زمین در منطقه سبز به گردانهای حزب‌الله اعطا کرده است، منتشر کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما ضمن تکذیب این خبر تاکید می‌کنیم که اساسا رئیس‌دفتر نخست‌وزیری هیچ اختیار قانونی برای اعطای زمین در عراق چه در منطقه سبز و چه در خارج آن، برای سرمایه‌گذاری یا هر هدف دیگری ندارد.

در بیانیه دفتر دولت پیشبرد امور عراق تاکید شد: دولت کنونی به نخست وزیر عبدالمهدی، هرگز به چنین اقدامی در منطقه سبز برای هر گروهی که می‌خواهد باشد، دست نزده ونخواهد زد. لذا باید با طرف‌های منتشر کننده این اطلاعات کذب و غیرواقعی که اهداف و انگیزه‌های آنها در شرایط کنونی کاملا روشن است، برخورد قانونی شود.

شبکه الحره آمریکا، به نقل از یک مقام امنیتی عالی‌رتبه عراق، دیروز ادعا کرد که رئیس دفتر عبدالمهدی اراضی وسیعی را در منطقه سبز در اختیار گردانهای حزب‌الله قرار داده است. این خبر به سرعت در شبکه‌های اجتماعی و پایگاه‌های خبری بازنشر شد.

شبکه عربی‌زبان الحره با هزینه وزارت امور خارجه آمریکا در ۲۰۰۴ فعالیت خود را آغاز کرد و یک پایگاه خبری نیز با همین نام به بازنشر اخبار این تلویزیون می‌پردازد که به گزارش برخی رسانه‌های عراقی، الحره تاکنون هدایت پرونده‌های متعددی در راستای ایجاد تفرقه در عراق را در دست داشته است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول