اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

نمایش عجز و ناتوانی قدرتمندان جهان به برکت کرونا/ ایران از نظر تجهیزات پزشکی به خودکفاست

معاون اول قوه قضاییه گفت: ویروس کرونا به خوبی عجز و ناتوانایی کشورهای به ظاهر قدرتمند را به نمایش گذاشت.

نمایش عجز و ناتوانی قدرتمندان جهان به برکت کرونا/ ایران از نظر تجهیزات پزشکی به خودکفاست

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، ظهر امروز طی مراسمی با حضور معاون اول قوه قضاییه حجت‌الاسلام سید عبدالمهدی موسوی به عنوان رئیس کل دادگستری مرکزی معرفی و از خدمات حجت‌الاسلام قاسم عبدالهی رئیس کل قبلی تقدیر شد.

معاون اول قوه قضاییه در این مراسم ضمن قدردانی از تلاش کادر و جامعه پزشکی در مهار ویروس کرونا اظهار کرد: به حکمت پروردگار جهان در حال یک تجربه و تحول جدی است و همه بشریت به نوعی با این تجربه دست به گریبان هستند.

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌ اژه‌ای افزود: در حافظه تاریخی کمتر ثبت شده که  مساجد، مکه مکرمه، عتبات عالیات و حرم‌های مطهر به دلیل اتفاقی خاص تعطیل شوند، اما این روزها به دلیل بیماری کرونا شاهد تعطیلی این اماکن معنوی هستیم.

وی افزود: کرونا گذشته از دردسرهایش، نعمت‌هایی هم به همراه داشت از جمله اینکه به خوبی عجز و ناتوانایی کشورهای به ظاهر قدرتمند دنیا که به واسطه ثروت و قدرت به همگان فخر می‌فروختند را به همگان ثابت کرد و نشان داد شعارهای این کشورها تا چه اندازه پوشالی و توخالی است.

معاون اول قوه قضاییه با تاکید بر اینکه کرونا همه مدعیان قدرت را به زانو درآورده، بیان داشت: تاریخ برای همیشه به خاطر خواهد سپرد که کشورهای به ظاهر پیشرفته برای تامین ماسک از یکدیگر سرقت کردند و از خود توانی برای مهار این ویروس نداشتند.

اژه‌ای با اشاره به موفقیت‌های ایران در مهار و کنترل کرونا گفت: این موفقیت‌ها در شرایطی حاصل شده که ایران بیش از ۴۰ سال شدیدترین تحریم‌ها و فشارها را از طرف بیگانگان تحمل کرده است اما با وجود همه تحریم‌ها از نظر تجهیزات پزشکی و درمانی خودکفا شده است.

وی ضمن تقدیر از همدلی و انسجام ملت ایران در برابر این ویروس بیان داشت: با عنایت خاص خدا به این سرزمین، همدلی و انسجامی بی نظیر در بین تک تک مردم ایران در این شرایط به چشم می‌خورد که باید شکرگزار این نعمت بود.

معاون اول قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت قضا تصریح کرد: امر قضا یک موضوع بسیار خطیر است و کسانی که مسئولیت قضاوت را بر عهده می‌گیرند، باید بدانند چه مسئولیت سنگینی بر عهده گرفته‌اند.

در این مراسم ضمن قدردانی از زحمات حجت‌الاسلام قاسم عبدالهی رئیس کل قبلی دادگستری استان مرکزی حجت الاسلام سید عبدالمهدی موسوی معاون قضایی دادگستری فارس و رئیس شوراهای حل اختلاف این استان، به عنوان رئیس کل دادگستری مرکزی معرفی شد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول