اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

کرونا 27 میلیون نفر آمریکایی را بیکار کرد/ بیش‌ترین میزان بیکاری از زمان رکود بزرگ

بیماری کووید 19 بسیاری از شغل‌ها را در آمریکا از بین برده و نرخ بیکاری در این کشور به بیش‌ترین میزان از بحران مالی سال 2008 تاکنون رسیده است.

کرونا 27 میلیون نفر آمریکایی را بیکار کرد/ بیش‌ترین میزان بیکاری از زمان رکود بزرگ

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، در حالی که قرار است امروز پنجشنبه میزان آمار هفتگی بیکاری آمریکا منتشر شود اقتصادانان بر این باورند که میزان بیکارانی که برای دریافت حق بیکاری در هفته منتهی به 18 آوریل ثبت‌نام کرده‌اند 4 و نیم میلیون نفر افزایش یافته باشد.

بر اساس این گزارش، این آمار کاهش نسبی را نسبت به هفته گذشته که 5.2 میلیون نفر بود خواهد داشت اما با احتساب این رقم جدید مجموع بیکاران آمریکا به 27 میلیون نفر در ماه می‌رسد. این رقم بسیار بیشتر از 23.3 میلیون شغلی است که آمریکا از زمان بحرانی سال 2008 -2009 ایجاد کرده است.

بر اساس اعلام مورگان استنلی، میزان میانگین نرخ بیکاری، بیش از 15.7 درصد در نیمه دوم سال خواهد بود.و همچنین این کشور نرخ بیکاری16.4 درصد را در ماه آینده تجربه خواهد کرد که بیش از رقم نرخ بیکاری از زمان رکود بزرگ تا کنون است.

بر اساس این گزارش تاکنون 2 میلیون 640 هزار ابتلا به ویروس کرونا در دنیا بوده که 184 هزار نفر فوت کرده‌اند. و در آمریکا بیش از 849 هزار نفر به این بیماری مبتلا شده و48 هزار نفر فوت کرده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول