اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

بسیج ۲۵ هزار کانون مساجد برای کمک‌رسانی به نیازمندان

رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: تمام 25 هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد کشور در رزمایش همدلی در قالب کمک و مشارکت در پویش‌های دیگر نهادها فعال شده‌اند تا با هم‌افزایی قدرت دربرگیری آنان را افزایش دهند.

بسیج ۲۵ هزار کانون مساجد برای کمک‌رسانی به نیازمندان

حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس اظهارداشت: بعد از توصیه مقام مقام معظم رهبری در نیمه شعبان به کمک‌رسانی به مردم در قالب رزمایش همدلی، احساس کردیم نگاه ایشان برمبنای همدلی و کار جمعی است لذا به کانون‌های فرهنگی مساجد اعلام کردیم، می‌توانند برای حضور در این طرح به هر پویشی که از سوی نهادهای استان تشکیل شده است، بپیوندند و کار را پیش ببرند.

هم‌افزایی برای اثرگذاری بیشتر هدف کانون‌ها در رزمایش همدلی

وی افزود: آستان قدس رضوی ۴ پویش راه‌اندازی کرده است که اعلام کردیم کانون‌های مساجد می‌توانند برای مشارکت در رزمایش همدلی به آن‌ها بپیوندند و برای ارائه گزارش عملکرد نیز در سامانه بچه‌های مسجد این پویش‌ها وارد شده است. همچنین پویش ایجاد شده توسط بسیج نیز از جمله همین پویش‌هاست که کانون های می‌توانند در آن مشارکت کنند. 

ارزانی گفت: براین اساس تمام ۲۵ هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد کشور در رزمایش همدلی در قالب کمک و مشارکت در پویش‌های دیگر نهادها فعال شده‌اند تا با هم‌افزایی قدرت دربرگیری آنان را افزایش دهند.

برنامه قرآنی کانون‌های مساجد در ایام خانه‌نشینی

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور تصریح کرد: براساس بیانات مقام معظم رهبری نیز پویش‌هایی ویژه این ایام تعریف شده است. در خصوص تقویت ایمان، توصیه کردیم به مردم که نماز جماعت خانگی برگزار کنند. در حوزه قرآنی توصیه به ۵ عمل سلسله‌وار تلاوت، ترجمه، برداشت، یادداشت و عرضه پرداختیم که خانوادگی قرآن بخوانند، ترجمه را مشاهده کنند، تفکری بر آیات داشته باشند و وظایف خود را احصاء کنند. در نهایت این برداشت‌ها را به امام جماعت، ستاد استان و یا ستاد مرکزی از طریق سامانه بچه‌های مسجد ارائه می‌کنند تا مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: برای ماه رمضان نیز تولید سرود و کارهای هنری توسط اعضای کانون‌های مساجد در دستور کار است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول