اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزیر سوری: کاهش تحریم‌های آمریکا علیه سوریه، واقعیت ندارد

وزیر نفت سوریه با بیان اینکه اعلام کاهش تحریم های آمریکا، صرفا جنبه رسانه‌ای داشته، گفت تحریم‌ها همچنان پابرجاست و هیچ تحریمی لغو نشده است.

وزیر سوری: کاهش تحریم‌های آمریکا علیه سوریه، واقعیت ندارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «علی غانم» وزیر نفت سوریه لغو هر گونه تحریم ایالات متحده آمریکا علیه دمشق را تکذیب کرد.

غانم شامگاه پنجشنبهدر گفت‌وگو با شبکه «السوریه» گفت که آنچه درباره کاهش تحریم‌های آمریکا گفته شده، «رسما منتشر نشده است».

وی با بیان اینکه اعلام کاهش تحریم‌های آمریکا، «صرفا جنبه رسانه‌ای» داشته است، گفت: «تحریم‌ها همچنان پابرجاست و هیچ تحریمی لغو نشده است».

این وزیر سوری خاطر نشان کرد که وجود تحریم‌های آمریکا باعث شده است که سوریه در تأمین فرآوردهای نفتی و غیر نفتی خود با دشواری مواجه باشد.

غانم درباره تأثیر کاهش قیمت جهانی بر قیمت فرآورده‌های نفتی سوریه نیز تأکید کرد، مشکلات تأمین فرآورده‌های نفتی، باعث افزوده شدن یک هزینه اضافی به قیمت نفت سوریه می‌شود.

وی تصریح کرد، مشکلات سوریه بیشتر در زمینه رساندن نفت‌کش‌هاست و این مسئله بر قیمت‌های تأثیر می‌گذارد. کما اینکه، تحریم و محاصره اقتصادی باعث می‌شود که قیمت نفت، با قیمت جهانی آن متفاوت باشد.

این وزیر سوریه در پایان خاطر نشان کرد، بیشتر واردات فرآورده‌های نفتی از طریق کشورهای دوست صورت می‌گیرد و «تحریم‌های اعمالی علیه سوریه، بر دوستان نیز اعمال می‌شود».

در همین ارتباط، نماینده سوریه در دفتر سازمان ملل در ژنو، اول اردیبهشت ماه جاری، تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه کشورش را غیرقانونی و غیراخلاقی خواند و تاکید کرد که این اقدامات، نقض حقوق بشر و مانعی در برابر تلاش‌ها برای مبارزه با کروناست.

حسام الدین آلا نماینده دائم سوریه در دفتر سازمان ملل در ژنو، تاکید کرد:« اقدامات محدودکننده تحمیل شده بر سوریه مانع تلاش دولت برای تأمین نیازهای اساسی به منظور اجرای اقدامات پیشگیرانه  در محافظت از شهروندان خود در برابر خطرات ویروس کرونا است  و به طور ویژه مانع تلاش وزارت بهداشت در تأمین تجهیزات پزشکی لازم برای ارائه خدمات پزشکی ضروری در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی در تشخیص موارد ابتلا به ویروس  کرونا و مراقبت پزشکی از مبتلایان است».

نماینده سوریه تاکید کرد: «اصرار ایالات متحده و اتحادیه اروپا برای توسل به این اقدامات غیرقانونی و غیر اخلاقی باعث نقض حقوق بشر می‌شود و مانع از اجرای اهداف توسعه ۲۰۳۰ و تلاش برای توسعه پایدار در کشورهای هدف شده و در تضاد با ادعاهای همبستگی جهانی و درخواست‌ها برای تقویت همکاری‌های بین المللی در مواجهه با همه گیری کرونا و غلبه بر نتایج اقتصادی و اجتماعی آن است».

آلا بر اهمیت موضوع برداشته شدن فوری تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه در چارچوب اجرای اقدامات پیشنهادی دبیرکل سازمان ملل برای مقابله با انتشار ویروس کورونا و پیامدهای اقتصادی و اجتماعی ناشی از آن تأکید کرد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول