اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

سئول: شاهد افزایش غیرعادی تحرکات نیروی هوایی کره شمالی هستیم

وزارت دفاع کره جنوبی می‌گوید «افزایش غیرعادی» در تحرکات و تدارکات نظامی کره شمالی را ثبت کرده‌اند.

سئول: شاهد افزایش غیرعادی تحرکات نیروی هوایی کره شمالی هستیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جیونگ کیونگ‌دو» وزیر دفاع کره جنوبی امروز (جمعه) گفت تحرکات نیروی هوایی ارتش کره شمالی به شکل «غیرعادی» افزایش یافته است.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، جیونگ طی اظهاراتی در مراسم فارغ‌التحصیلی افسران پزشکی و دامپزشکی ارتش کره جنوبی اظهار داشت که کره شمالی اخیراً بازدید و بازرسی‌ها از آمادگی توپخانه‌های خود و همچنین پروازهای عملیاتی نیروی هوایی خود را «غیرعادی» افزایش داده است.

وی همچنین افزود که کره شمالی روی توسعه تسلیحات خود تمرکز کرده و به درخواست‌ها برای مذاکرات پاسخ نمی‌دهد.

بر این اساس، وزیر دفاع سئول در این باره توضیح داد: «کره شمالی از طریق افزایش غیرعادی در فعالیت‌های بازرسی برای وضعیت آمادگی رزمی خود، غالباً در [یگان‌های] توپخانه‌ای و پروازهای نیروی هوایی، تنش‌های نظامی را شدت بخشیده است».

ادعای این مقام کره جنوبی درباره افزایش تحرکات نظامی پیونگ‌یانگ در حالی است که چند روز پیش شبکه «سی‌اِن‌اِن» مدعی شده بود «کیم جونگ‌اون» رهبر کره شمالی تحت عمل قلب قرار گرفته و حال جسمانی نامناسبی دارد.

سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به این ادعا گفت  پکن از گزارش‌ها درباره وضعیت رهبر کره شمالی مطلع است اما منبع این گزارش‌ها را نمی‌داند.

چند روز پیش ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد کره شمالی چند فروند موشک کروز ضد کشتی به سمت دریا شیلک کرده‌ است. (جزئیات بیشتر)

آزمایش‌های موشکی کره شمالی پس از شکست تلاش‌ها برای مذاکره بین آمریکا و کره شمالی و حصول یک توافق بین دو کشور از سر گرفته شده است. کره شمالی خواستار رفع تحریم‌های اعمالی علیه این کشور است اما واشنگتن تاکنون حاضر به رفع این تحریم‌ها نشده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول