اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

افزایش مبتلایان کرونا در استان‌های پرتردد/ مراقب موج دوم و سوم بیماری کرونا باشیم

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت گفت: شیوع بیماری کرونا در کشور یکسان نیست و در برخی از استان‌های مهمان‌پذیر و پرتردد همچون آذربایجان‌های شرقی و غربی، تهران و فارس شاهد افزایش موارد ابتلا به کرونا هستیم.

افزایش مبتلایان کرونا در استان‌های پرتردد/ مراقب موج دوم و سوم بیماری کرونا باشیم

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد مهدی گویا صبح امروز در نشست ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ضمت قدردانی از دست اندرکاران بهداشت و درمان به‌خصوص پرستاران و پزشکان در مقابله با کرونا، اظهار داشت: بیماری کرونا در کشور چندین موج خواهد داشت و باید منتظر موج‌های دیگر باشیم و آمادگی کامل داشته باشیم.

وی بیان داشت: شیوع بیماری کرونا در کشور یکسان نیست و در برخی از استان‌های مهمان‌پذیر و پرتردد همچون آذربایجان‌های شرقی و غربی، تهران و فارس شاهد افزایش موارد ابتلا به کرونا هستیم.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت مطرح کرد: کرونا یک بیماری پیچیده است و دارو و واکسن ندارد و تنها کاری که برای پیشگیری از ابتلا به آن می‌توان انجام داد رعایت مسائل بهداشتی، ماندن در خانه به‌خصوص افراد مسن و خودداری افراد دارای بیماری‌های قلبی، تنفسی، سرطان و دیابت از بیرون رفتن از منازل است.

گویا با تأکید بر اینکه باید مراقب موج دوم و سوم بیماری کرونا در کشور باشیم، تصریح کرد: آمادگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مقابله با موج‌های بعدی کرونا وجود دارد ولی رعایت توصیه‌ها و مسائل بهداشتی از اهم موضوعات است.

وی با اشاره به روند رو به کاهش بیماری کرونا در استان خراسان‌جنوبی، خاطرنشان کرد: این روند کاهشی به‌دلیل مدیریت خوب مسؤولان بهداشتی و رعایت مردم است که اگر مردم از این پس مسائل بهداشتی را رعایت نکنند دوباره بیماری شعله‌ور خواهد شد.

انتهای پیام/69039/ح/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول