اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

راه‌های شوسه روستایی آسفالت می‌شود/ شناسایی ۱۰۶ نقطه حادثه‌خیز جاده‌ای

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: راه‌های شوسه روستاهای بالای ۵۰ خانوار آسفالت می‌شود.

راه‌های شوسه روستایی آسفالت می‌شود/ شناسایی ۱۰۶ نقطه حادثه‌خیز جاده‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مصطفی پناهنده پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۷ اردیبهشت ماه روز ایمنی و حمل و نقل نامگذاری شده است اظهار کرد: باید ایمن‌سازی در محورهای جاده‌ای کشور نهادینه شود که بر همین اساس در دو حوزه حمل و نقل و ایمنی و راهداری اقدامات انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در راستای ایمن‌سازی جاده‌ای استفاده از فناوری‌های نوین در حمل و نقل هوشمند به کار گرفته شده تا هوشمندسازی در بخش راهداری نهادینه شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل‌ جاده‌ای استان همدان با بیان اینکه حمل و نقل هر کشور به عنوان زیرساخت توسعه مطرح است افزود: ۹۰ درصد حمل و نقل توسط محورهای جاده‌ای انجام می‌شود و بر همین اساس باید جاده‌ها را به‌گونه‌ای حفظ و نگهداری کرد که بیشترین بهره‌وری را داشته باشد.

وی عدم موفقیت در جاده‌ها را موجب تحمیل هزینه‌های اضافی دانست و گفت: در استان همدان ۵ هزار و ۱۴۰ کیلومتر راه وجود دارد و از آنجا که همدان با پنج استان کرمانشاه، کردستان، قزوین، لرستان و مرکزی هم مرز است باید به وضعیت جاده‌ها توجه کرد.

پناهنده با بیان اینکه در استان همدان ۸۵ کیلومتر آزادراه وجود داشته و راه ارتباطی غرب به مرکز کشور است تصریح کرد: در استان همدان ۳۳۱ کیلومتر بزرگراه، ۳۲ کیلومتر راه اصلی، ۷۴۵ کیلومتر راه فرعی و ۲ هزار و ۷۲۵ کیلومتر راه روستایی آسفالته وجود دارد.

وی با اعلام اینکه راه‌های شوسه روستاهای بالای ۵۰ خانوار آسفالت خواهد شد گفت: باید بتوانیم استان همدان را به امتیاز ۱۰۰ درصدی آسفالت راه‌های روستایی برسانیم که طرح "ابراز" با همین هدف از پارسال در حال اجرا است تا با امکانات موجود زیرساخت‌ها و بستر کار فراهم شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با اشاره به نقاط حادثه‌خیز جاده‌های همدان یادآور شد: نقاط حادثه‌خیز موجب افزایش تصادفات جاده‌ای می‌شود، بر همین اساس به طور مرتب بازنگری و بازبینی محورهای مواصلاتی با همکاری پلیس انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ۷۰ نقطه پر تصادف و ۳۶ نقطه دارای تصادف در محورهای مواصلاتی استان همدان شناسایی شده است ادامه داد: این ۱۰۶ نقطه به مرحله عملیاتی هدایت رسیده و پارسال ۱۷ نقطه حادثه‌خیز اصلاح شد و امسال با اقدامات پیش‌بینی شده اصلاح مابقی نقاط در دستور کار قرار می‌گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان یکی از مواردی که در بخش تصادفات جاده‌ای و کاهش آن مؤثر است را فرهنگ سازی ترافیکی بین مردم و رانندگان دانست و افزود: رعایت فرهنگ ترافیک تصادف را کم خواهد کرد بنابراین کلاس‌های آموزشی برای رانندگان برگزار خواهد شد تا افراد صلاحیت تردد در محورهای مواصلاتی را کسب کنند.

وی با اشاره به استفاده از فناوری‌های نوین و آی تی اس در محورها خاطرنشان کرد: ۷۷ محور در استان همدان زیر پوشش دوربین‌های ثبت تخلفات سرعت است که بر این اساس رانندگان باید با سرعت مجاز در سطح محورها تردد کنند.

پناهنده از نصب دوربین پایش تصویری در محورهای استان همدان خبر داد و گفت: ۲۳ دوربین در محورها نصب شده و تصاویر به صورت آنلاین ارسال می‌شود که بدین طریق وضعیت ترافیک محور نیز بررسی خواهد شد.

وی با بیان اینکه با استفاده از این دوربین‌ها در مواقعی که گره ترافیکی یا انسداد در محور وجود داشته باشد امکان جایگزینی محور دیگری وجود دارد بیان کرد: همچنین این دوربین‌ها می‌تواند رصد محورهای مواصلاتی و کارگاه‌های جاده‌ای و زیر نظر گرفتن عملیات راهداری از دور را نیز داشته باشد.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول