اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

جهش در رونق تولید باید به فرهنگ تبدیل شود

دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی استان فارس در راستای تحقق شعار سال از اتفاقی نو در استان فارس خبر داد.

جهش در رونق تولید باید به فرهنگ تبدیل شود

علی گرامی دوست در گفت و گو با خبرگزاری فارس در شیراز اظهار داشت: سالی که گذشت با فراز و نشیب های فراوان، نام" رونق تولید" را با خود یدک کشید.نامی که بسیار بر سر زبان ها چرخید و سرلوحه فعالیت بسیاری از دستگاه های دولتی و غیردولتی قرار گرفت. اما آنگونه که باید مورد رضایت رهبر انقلاب قرار نگرفت.

وی افزود: این در حالی است که هرچند ایشان بارها از تلاش تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی مبنی بر افزایش چشمگیر تولیدات تقدیر کردند، اما ابتدای سال و هنگام نامگذاری سال 99 از تحقق یک دهمی شعار سال گذشته خبر دادند.

گرامی دوست ادامه داد: در این راستا بسیج دانشجویی استان فارس و مجموعه قرارگاه شهید احمدی روشن در نظر دارد با تشکیل سلسله نشست هایی تخصصی و راهبردی با گرد هم آوری کلیه تولیدکنندگان خرد و کلان استان فارس، برای بهره گیری از نظرات و ایده‌ها و ایجاد بستری تعاملی به گفت و گو درباره رفع موانع تولید در سال جهش تولید بپردازد.

 وی افزود:  این نشست ها تحت عنوان "جهش" هر هفته با تولید کنندگان کلان و خرد در حوزه های مختلف برگزار می شود تا بستری شفاف و نزدیک به واقعیت از مسائل را پیش روی تولید کنندگان قرار داده و مطالبات را از مسوولان شفاف تر و دقیق تر طلب کند.

دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی استان  فارس در بخش دیگری از این گفت وگو به ویژگی های استان فارس اشاره کرد و گفت: با دراختیار داشتن حدود پنج درصد از تولید ناخالص داخلی کشور تنها ۵/ ۳درصد از ارزش افزوده بخش صنعت کشور را به خود اختصاص داده که با توجه به پتانسیل ها و قابلیت های بالقوه استان، چندان مناسب نبوده و نیازمند توجه جدی به این بخش به منظور ایجاد ارزش افزوده بیشتر احساس می شود.

وی افزود: فعالیت تعداد بیش از چهار هزار و 190 واحد صنعتی کوچک،متوسط و بزرگ در استان  و ایجاد  اشتغال  92 هزار و 38  نفری بیانگر اهمیت و جایگاه  ویژه استان در صنعت این مرز و بوم می باشد.

لذا با توجه به اینکه قطعاً توسعه اقتصادی کشور از مسیر تولید می گذرد، به ویژه در شرایط بین المللی فعلی که دشمنان ملی ما به دنبال هر چه منزوی تر کردن مردم هستند، پرداختن به مسئله تولید داخل امری کاملاً ضروری است. بنابراین اهمیت پرداختن به تولید بر کسی پوشیده نیست و مساله اصلی عملی کردن آن است.

گرامی ادامه داد: به طور طبیعی فعالیت های تولیدی عمدتاً در بخش صنایع، معادن و کشاورزی قرار می گیرد و بدین ترتیب جهش تولید در گرو فعال شدن این بخش های اقتصاد است.

لذا وقت آن رسیده که با آغاز سال نور، دولت و مجموعه نظام ، پا را از شعار فراتر نهاده و سیاست های اقتصادی را به طرف رونق و جهش تولید سوق دهد.

در همین راستا اولین نشست دوشنبه 8 اردیبهشت راس ساعت11صبح با حضور مهندس قنبریان مدیر عامل شرکت پتروشیمی شیراز و مهندس غلامزاده رئیس کارخانه سیمان لامرد برگزار می شود.

در این برنامه سعی خواهد شد که موانع اصلی تولید در محور های صادرات،سامانه های ارزی، تحریم های بین المللی، سیاست های بانک مرکزی، نوسانات نرخ ارز، مالیات، بیمه و  مورد بررسی و بحث قرار گیرد.

جزییات این نشست در صفحات اینستاگرام سازمان بسیج دانشجویی فارس و شهید احمدی روشن پخش خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول