اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

زنجان 112 هزار کارگر بیمه شده دارد/ توزیع 30 هزار بسته معیشتی بین کارگران

مدیر امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر 112 هزار کارگر در استان بیمه شده اصلی هستند، گفت: این افراد در بخش‌های مختلف خدمات، کشاورزی و ... فعال هستند.

زنجان 112 هزار کارگر بیمه شده دارد/ توزیع 30 هزار بسته معیشتی بین کارگران

سجاد اجاقلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان ضمن تبریک هفته کار و کارگر اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا ویروس برنامه‌های این هفته متفاوت‌تر از سنوات گذشته و به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

مدیر امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه اغلب برنامه‌های اداره کل امسال به صورت مجازی و برخی از برنامه‌ها نیز ویدئو کنفرانسی برگزار خواهد شد، اضافه کرد: آنچه مسلم است برنامه‌ها طبق زمان‌بندی روزانه برگزار می‌شود که برای مثال در روز « کارگر مهارت صنایع خلاق» از کارفرمایان سلامت محور در قالب این شعار تقدیر خواهد شد.

وی گفت: در این ایام از نماینده کارگران، کارفرمایان، کارگران برتر در عرصه ورزشی و .. تقدیر خواهد شد که برخی از آنها شامل کارگر نمونه، گروه کار نمونه، کارگر ورزشکار نمونه، کارفرمای برتر فعال ورزش کارگری، کارفرمای فعال در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کارفرمای سلامت محور، خانه بهداشت کارگری ملی هستند.

اجاقلو همچنین از تهیه و توزیع حدود 30 هزار بسته حمایت معیشتی خبر داد و گفت: این بسته‌های حمایتی با کمک بسیج کارگران بین نیازمندان این قشر توزیع خواهد شد.

مدیر امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان افزود: در همین راستا برنامه‌های ورزشی نیز به مناسبت روز کارگر بین کارگران برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 112 هزار کارگر در استان  بیمه شده اصلی هستند، گفت: این افراد در بخش‌های مختلف خدمات، کشاورزی و ... فعال هستند.

اجاقلو همچنین در ارتباط با کارگرانی که بیمه ندارند نیز گفت: به کارگیری افراد بدون بیمه غیرقانونی است و هیچ کارفرمایی حق ندارد که این کار را بکند و افرادی که بیمه ندارند می‌توانند از اداره کار این پیگیر شوند، اما به همین خاطر غیرقانونی بودن آمار ی از این افراد در دست نیست.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول