اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

رئیس بسیج مداحان: هیأتی‌ها بیش از ۶ میلیون سبد ارزاق میان نیازمندان توزیع کردند

مسئول سازمان بسیج مداحان کشور گفت: هیأت‌های مذهبی در قالب رزمایش همدلی ۶ میلیون و ۴۸۰ هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان توزیع کرده‌اند و علاوه برآن ۷۷۱ میلیون تومان نیز جمع‌آوری و در میان بخش دیگری از نیازمندان تقسیم کردند.

رئیس بسیج مداحان: هیأتی‌ها بیش از ۶ میلیون سبد ارزاق میان نیازمندان توزیع کردند

یوسف ارجونی، مسئول سازمان بسیج مداحان کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس اظهارداشت: با عنایت به رهنمودهای نیمه شعبان رهبر معظم انقلاب، تماما اراده‌های معنوی، داوطلبانه، مؤمنانه و خلاقانه مردم را برای ماه مبارک رمضان پای کار نهضت ملی رزمایش سراسری «کمک مومنانه» منسجم کردیم و جامعه ستایشگری با همه توان و بضاعتش برای تقویت این رزمایش در صحنه انقلاب حضور خواهد داشت.

رزمایش سراسری «کمک مومنانه» با محوریت ۵۴ هزار پایگاه بسیج

مسئول سازمان بسیج مداحان کشور با توجه به این که سازمان بسیج مستضعفین به‌عنوان تشکیلات مردمی گسترده در سراسر کشور با محوریت ۵۴ هزار پایگاه رزمایش سراسری «کمک مومنانه» را در ماه مبارک رمضان برگزار می‌کند، گفت: سازمان بسیج مداحان در استان‌ها در راستای توسعه و تقویت این رزمایش و استفاده از ظرفیت تبلیغی جامعه ستایشگری برای قوت و قوام و پای کار آوردن ظرفیت‌ کانون‌ها و رده‌های ستایشگری استان اقدامات مناسبی را در دستور کار قرار داده‌اند.

وی اضافه کرد: یکی از پیامدهای وضعیت ویروس کرونا در جامعه، لطمه به معیشت خانواده‌های کم‌درآمد و بی‌سرپرست است که فعالان و مدیران هیأت‌های مذهبی کشور با استفاده از ظرفیت خیرین، ائمه جمعه و ذاکران برای رسیدگی و کمک به معیشت اقشار ضعیف و حاشیه شهرها اقدامات مناسبی را در دستور کارشان قرار داده‌اند. 

ارجونی افزود: با توجه به این که رهبر معظم انقلاب بر ضرورت ایجاد رزمایش گسترده مواسات در ماه مبارک رمضان برای یاری رساندن به افراد کم‌بضاعت تأکید داشتند، از روز شنبه ۲۳ فروردین با رمز یا صاحب‌الزمان (عج) برای یاری رساندن به افراد کم‌بضاعت از ظرفیت و همکاری سایر دستگاه‌های فرهنگی عرصه ستایشگری استان‌ها برای کمک و پای کار آوردن آنها اقدامات مطلوبی انجام شد.

توزیع ۶ میلیون و ۴۸۰ هزار بسته معیشتی توسط هیأتی‌ها میان نیازمندان

مسئول سازمان بسیج مداحان کشور گفت: در این راستا تاکنون ۶ میلیون و ۴۸۰ هزار بسته معیشتی و اقلام خوراکی در بین مردم توسط هیأت‌های مذهبی توزیع و علاوه برآن مبلغ ۷۷۱ میلیون تومان توسط ذاکران و هیأت‌های جمع‌آوری و در بین نیازمندان تقسیم و توزیع شده است.

تولید بیش از ۶ میلیون ماسک توسط هیأتی‌ها

وی با اشاره به اقدامات هیأت‌های مذهبی در راستای مبارزه با ویروس کرونا افزود: تعداد ۶ میلیون و ۳۵۱ هزار عدد ماسک توسط هیأت‌های مذهبی و با مدیریت مسجد و همیاری خیرین و مردم در کل کشور تولید  و همچنین ۶۶۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده  نیز در بین مردم تاکنون توزیع شده است.

ضدعفونی ۴۷۰۰ مسجد توسط بسیج

ارجوانی ادامه داد: تعداد ۴۷۰۰ مسجد و ۱۲ هزار محله در کل کشور با همکاری سازمان بسیج مداحان ضدعفونی و گندزدایی شده است. همچنین در این مدت حدود ۲۸۵ مورد سرکشی توسط مسئولین سازمان بسیج مداحان، ذاکران و شاعران از کادر درمانی، پرستاران و بیماران عیادت صورت گرفت.

مسئول سازمان بسیج مداحان کشور با اشاره به برگزاری هیأت‌های مجازی در این مدت گفت: ۵۸ پویش‌ و کمپین‌ متفاوت با نام‌های #رزمایش_همدلی، #کمک_مومنانه و... را با کمک فعالین مجازی، و رسانه‌های همسو و دغدغه‌مند در استان‌ها راه‌اندازی کردیم و کاربران فضای مجازی در عرصه ستایشگری تشویق شدند تا ذیل این کلیدواژه‌ها به ترویج کمک‌های مردمی و نهادهای انقلابی بپردازند و همگان را به همدلی و کمک همدلانه دعوت کنند و به نظر می‌رسد بخشی از نیازهای معنوی و دینی مردم در این فضا محیا شد.

برای بازگشایی هیأت‌ها تابع تصمیمات مسئولین هستیم

وی در خصوص بازگشایی و شروع به کار هیأت‌ها و اماکن مذهبی گفت: بنا بر امر مقام معظم رهبری جامعه ستایشگر همواره در خط مقدم قانون‌مداری بوده و دستورات و پروتکل‌های وزارت بهداشت را سرلوحه کار خود قرار داده است. اما توقع داریم پس از بازگشایی بازارهای مسقف، پاساژهای پرتردد، مترو، بوستان‌ها و با توجه به اینکه اکنون برای بسیاری از امور و مشاغل پرخطر مجوز فعالیت صادر شده، ممانعت از باز شدن حرمین شریف به روی مردم و جلوگیری از برگزاری مجالس و محافل مذهبی در اماکن مربوطه، شبهه‌ای در ذهن مومنین ایجاد نکند.

ارجونی در پایان خاطرنشان کرد: اخیراً نهادهای فرهنگی و ستایشگری پروتکلی را در جلسات هم‌اندیشی با مسئولین هیئات مذهبی به تصویب رسانده‌اند که در ستاد ملی مبارزه با کرونا مطرح شده است و ضمن تقدیر از همه تلاش‌های خالصانه مسئولین کشوری و لشکری در مهار و مدیریت مطلوب ویروس کرونا توقع است که نسبت به رفع محدودیت‌های ایجاد شده برای اماکن متبرکه، حرمین شریفین و هیئات مذهبی اقدامی موثر و حساب شده شود تا مردم چون گذشته از لذات معنوی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول