اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

آمار کرونا به نسبت جمعیت کاشان بالا بوده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: شمار بیماران این منطقه نسبت به جمعیت خیلی بالا بوده و نقطه پرخطر محسوب می‌شود و به تعبیر وزارتخانه، قم، گیلان و کاشان سه نقطه کانونی شیوع بود.

آمار کرونا به نسبت جمعیت کاشان بالا بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محسن تقی‌زاده عصر یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: دو کارخانه برای تولید ماسک در کاشان فعال هستند که روزانه بالغ بر ۵ هزار ماسک تولید می‌کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به بازرسی از داروخانه‌ها و مراکز تولیدی گفت: قیمت دارو تقریباً در تمام سطح شهرستان با برندهای مختلف یکسان است و هیچ کمبود دارویی نداریم.

وی افزود: بیمارستان‌های این منطقه پیش از شیوع بیماری کرونا روزانه پنج هزار جفت دستکش مصرف می‌کردند که در بحران کرونا تنها مصرف دستکش بیمارستان بهشتی کاشان روزانه به ۲۵ هزار جفت رسید.

تقی‌زاده عنوان کرد: بیش از ۱۰۰ تن کارتن حاوی الکل متانول و ۲ نیسان وانت با نزدیک به ۶ تن الکل متانول تا کنون در این شهرستان کشف شده است که سودجویان این الکل‌ها را با وایتکس مخلوط  می‌کردند تا سفیدرنگ شود.

 بازرسی‌ها به صورت غیرمحسوس انجام می‌گیرد

مسعود دهقانی نیز در ادامه با اشاره به فعالیت ۳۰۰ نانوایی در سطح شهرستان اظهار داشت: بالغ بر ۷۰ درصد نانوایان شرایط فعالیت در شرایط کرونا را دارند و بالغ بر ۹۰ درصد از دستگاه کارت‌خوان استفاده می‌کنند و با بازرسی‌ها صورت گرفته ۱۵۰ تذکر دریافت کردند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کاشان با اشاره به سامانه ۱۹۰ برای دریافت اطلاعات مردمی عنوان کرد: مردم می‌توانند تخلف‌های واحدهای صنفی از جمله نانوایی‌ها را از این طریق اطلاع رسانی کنند تا نسبت به بررسی و پیگیری آنها اقدام شود.

وی افزود: از ۷۸۹ مورد بازدید غیرمحسوس از واحدهای صنفی، ۱۲۱ مورد تخلف گزارش شد که با تذکر شفاهی و توصیه‌های بسیجیان و مأموران بهداشتی این تخلف‌ها به ۵۷ مورد کاهش یافته است.

پس از کرونا شاهد آثار مختلفی از آن خواهیم بود

محمد حاجی‌جعفری ادامه داد: پس از کرونا شاهد آثار و عوارض این بیماری در جامعه خواهیم بود که برخی از آن‌ها در زمان حاضر جلوه‌ می‌کند و برخی نیز مانند مسائل اجتماعی، فردی و اقتصادی در آینده بیشتر قابل مشاهده خواهد بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: بر اساس آمار سه فرد زیر ۱۶ سال در منطقه کاشان، بیماری مشکوک تنفسی‌شان از نظر کرونا مثبت شده، یعنی از هر یک‌هزار نفر بیمار یک نفر زیر ۱۶ سال بوده است که آمار تعجب برانگیزی نیست.

وی افزود: در زمان حاضر تنها به موضوع بیماری کرونا پرداخته می‌شود و برای مشاوره و آگاه‌سازی و راهنمایی برنامه‌ریزی‌هایی در سطح ملی و دانشگاهی انجام شده است که به مرور زمان به اطلاع خواهد رسید.

آمار کرونا به نسبت جمعیت کاشان بالا بوده است

سید علیرضا مروجی گفت: کرونا اتمام نخواهد شد و تمام تلاش ما بر این است که بتوانیم زنجیره انتقال آن را قطع کنیم تا دوباره با شدت شایع نشود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در کاشان اظهار کرد: شمار بیماران این منطقه نسبت به جمعیت خیلی بالا بوده و این مهم نقطه پرخطر محسوب می‌شود و به تعبیر وزارتخانه، قم، گیلان و کاشان سه نقطه کانونی شیوع بود اما با این وجود کرونا موجب تغییر بسیار زیادی در شیوه زندگی، تعاملات و اجتماعات مردمی شده است.

وی افزود: تاکنون آزمایش کرونا یک هزار و ۱۰۸ بیمار حاد تنفسی مثبت اعلام شده و ۸۷۰ مورد نیز تاکنون منفی اعلام شده است و خدمت شبانه‌روزی به بیماران توسط همکارانم در بیمارستان شهید بهشتی کاشان ادامه دارد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۸/ص۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول