اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

فعالیت 21 واحد تولید محلول‌های ضدعفونی و ماسک در کرمانشاه/ توزیع اقلام محافظتی در داروخانه‌ها

مدیر تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به فعالیت 21 واحد تولید کننده محلول‌های ضدعفونی و ماسک در استان، گفت: به زودی ظرفیت تولید ماسک در استان افزایش خواهد یافت.

فعالیت 21 واحد تولید محلول‌های ضدعفونی و ماسک در کرمانشاه/ توزیع اقلام محافظتی در داروخانه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، تورج شیرزادیان امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: با شیوع بیماری ویروس کرونا در دنیا و به طبع آن در کشور با کمبودهای در حوزه ملزومات مصرفی مختص به ویروس کرونا مواجهه شدیم.

وی ادامه داد: حدود 170 هزار عدد ماسک سه لایه (ماسک جراحی) در روز، آمار تولید کارخانه‌های تولیدی در سطح کشور بود که با همت شرکت‌های تولیدی، واحدهای دانش‌بنیان و سازمان‌های مردم نهاد این عدد در اواسط شیوع بیماری به 700 هزار نفر رسید.

مدیر تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: براساس آمار وزارت بهداشت، الان ظرفیت تولید ماسک سه لایه به حدود 3 میلیون عدد در روز رسیده و در کنار آن نیز 170 هزار ماسک سوپاپ‌دار و ماسک‌های با حفاظت بالاتر برای کادر درمان تولید می‌شود.

توزیع حدود یک‌میلیون عدد ماسک بین کادر درمانی کرمانشاه

وی در خصوص وضعیت استان کرمانشاه در راستای تولید ماسک، گفت: با همت گروه‌های دانش‌بنیان و اعضای هیأت علمی دانشگاه 2 واحد دانش‌بنیان که در لیست وزارت بهداشت هم ثبت شده‌اند با ظرفیت تولید روزانه 2 هزار و 500 ماسک سوپاپ‌دار N95 شروع به فعالیت کرده اند که از هفته گذشته نیز دو شرکت دیگر نیز اضافه شده تا ان‌شاءالله تولید را به عدد 5 هزار در روز افزایش یابد.

شیرزادیان اضافه کرد: 6 واحد تولید کننده ماسک سه لایه نیز در استان با ظرفیت تولید 40 هزار عدد در روز در حال فعالیت هستند که 2 شرکت از این تعداد به صورت مکانیزه و نیمه اتوماتیک مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم ظرفیت را به بالای 60 هزار عدد در روز برسانیم، اضافه کرد: سه شرکت تولید ماسک به زودی به جمع این واحدهای خواهد پیوست.

وی با اشاره به اولویت کادر درمان در استفاده از ماسک، گفت: تا به امروز عددی نزدیک به یک‌میلیون ماسک سه لایه بین مراکز درمانی دانشگاهی استان توزیع شده است.

مدیر تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، به توزیع یک‌میلیون و 200 هزار عدد ماسک در داروخانه‌های شبانه‌روزی برای دسترس عموم اشاره و بیان کرد: نزدیک به 200 هزار عدد نیز بین 90 ارگان‌ و اداره دولتی استان توزیع شده است.

وی در ارتباط با تولید دستکش در استان، گفت: در سطح استان تولیدکننده دستکش‌های لاتکس و معاینه نیتریل و وینیل را نداریم، سه الی چهار تولید کننده دستکش نایلونی که مورد تایید نیز هستند، داریم.

شیرزادیان تصریح کرد: دستکش لاتکس و معاینه اختصاصا برای معاینه و خدمات تخصصی مورد استفاده قرار می‌گیرد که در شرایط عادی هم در استان و کشور برای تامین آن مشکل داشتیم.

وی به فعالیت 11 تولید کننده محلول  ضدعفونی کننده سطوح و دست در سطح استان اشاره و بیان کرد: محلول‌های ضدعفونی کننده و ژل‌های دست به وفور در داروخانه‌ها حتی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای موجود است.

شیرزادیان اظهار داشت: کمبودهای در خصوص دستکش و ماسک نه تنها در استان و کشور بلکه در کشورهای توسعه یافته دنیا نیز وجود دارد‌.

مدیر تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: کارگاه‌های خانگی نیز در راستای تولید ماسک سه‌لایه وارد میدان شده‌اند که ضمن ارج نهادن به زحمات این عزیزان باید با اطمینان از سلامت تولیدکنندگان از پارچه نبافته از جنس پلی استر استفاده شود و به بحث استریل آن‌ها نیز اهمیت دهند.

وی اضافه کرد: یک اتاق گرمخانه را به بحث استریل کردن این محصولات اختصاص دهند، ماسک‌ها را در دمای 55 درجه سانتی‌گراد به مدت 24 ساعت یا 70 درجه به مدت 60 دقیقه استریل کنند.

شیرزادیان تصریح کرد: کرونا ویروسی جدید و رفتارهای ناشناخته بسیاری دارد، ماسک‌ها بازدارنده نیستند در هنگام استفاده از ماسک فاصله 2 متر باید رعایت شود.

وی گفت: مردم برای خرید اقلام محافظتی از طریق داروخانه‌ها اقدام کنند و خرید از دستفروشان و مغازه‌ها به هیچ‌وجه مورد تائید ما نیست.

مدیر تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، در بحث نظارت بر داروخانه‌ها بر روند قیمت و توزیع کالاهای پزشکی، گفت: نظارت ما به صورت مستمر با هماهنگی پلیس امنیت، تعزیرات حکومتی و سایر ارگان‌ها  در حال انجام است.

وی به تشکیل 90 پرونده تعزیراتی و قضایی در این خصوص اشاره و بیان کرد: وضعیت کرمانشاه در خصوص تولید ماسک، دسکتش و محلول‌های ضدعفونی در مقایسه با دیگر استان‌های کشور خیلی بهتر است ولی مردم باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، حفظ فاصله و عدم حضور در اجتماعات در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا کمک کنند.

انتهای پیام/پ/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول