اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

از دستگیری ۵ نفر اراذل و اوباش تا کلاهبرداری با چک پول‌های جعلی در کردستان

طی عملیات‌های مختلف به همت انتظامی استان کردستان ۵ نفر اراذل و اوباش در مریوان و باند کلاهبرداری که با چک پول‌های جعلی در سقز اقدام به کلاهبرداری کرده بودند شناسایی و دستگیر شدند.

از دستگیری ۵ نفر اراذل و اوباش تا کلاهبرداری با چک پول‌های جعلی در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، طی عملیات‌های مختلفی به همت انتظامی استان کردستان ۵ نفر اراذل و اوباش در مریوان و باند کلاهبرداری که با چک پول‌های جعلی در سقز اقدام به کلاهبرداری کرده بودند دستگیر شدند.

علیرضا صفری در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد:  5 نفر ارازل و اوباش در مرز باشماق این شهرستان دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: باتوجه به تماس چند نفر از رانندگان خودروهای ترانزیتی در مرز باشماق باسامانه پلیسی 110 مبنی بر ایجاد مزاحمت و درخواست وجه از رانندگان به بهانه های مختلف توسط افرادی ناشناس سریعاً مراتب در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی گفت: ماموران با تشکیل تیم‌های ویژه عملیاتی، با انجام یک سری اقدامات اطلاعاتی و فنی موفق شدند، متهمان را که از افراد شرور و سابقه‌دار بودند شناسایی کنند.

صفری افزود: ماموران با هماهنگی مرجع قضائی در عملیاتی ضربتی متهمان را که با 2 دستگاه خودروی سواری و سلاح سرد و شمشیرهمراه داشتند دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی مریوان با بیان اینکه خط قرمز پلیس ناامنی و سلب آسایش مردم است، خاطرنشان کرد: متهمان پس ار تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شده و خودروی آنان توقیف و روانه پارکینگ شد.

کلاهبرداری با چک پول‌های جعلی در سقز

حمید رضایی فرمانده انتظامی شهرستان سقز هم در گفت و گو با خبرنگار فارس از کلاهبرداری با چک پول‌های جعلی در این شهر خبر داد و اظهار کرد: در پی گزارش و شکایت های تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری و اخاذی با چک پول‌های جعلی توسط فردی ناشناس از افراد مسن و کم سواد، بررسی موضوع بصورت ویژه در دستور کار ماموران دایره تجسس کلانتری 11 سقز قرار گرفت.

وی بیان داشت: ماموران دایره تجسس کلانتری11 با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی، متهم را حین کلاهبرداری با چک پول جعلی دریکی از میادین شهر  دستگیر کردند .

رضایی افزود: در بازرسی ماموران پلیس از متهم ، تعداد 41برگ چک پول جعلی به مبلغ 32 میلیون و 500 هزار ریال کشف شد.

وی گفت: این فرد شیاد در پوشش خیرخواهانه، افراد مسن و بی‌سواد را برای کلاهبرداری انتخاب می‌کرد و با هدیه کردن یک برگ چک پول به آنها و جلب اطمینان آنها ، چک پول‌های جعلی خود با پول رایج این افراد عوض کرده و بلافاصله محل را ترک می‌کرد.

رضایی با اشاره به اینکه متهم دستگیر شده دارای 16 فقره سابقه جعل و کلاهبرداری بود، گفت: متهم به 4 فقره کلاهبرداری با چک پول‌های جعلی در شهر سقز اعتراف کرد که پرونده قضایی در این رابطه تشکیل و بهمراه متهم به دادسرا ارسال که متهم با صدور قرار وثیقه 2 میلیارد ریالی تحویل زندان مرکزی سقز شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سقز در خاتمه با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر خانواده‌ها به سالمندان گفت: شیادان با کمین و شناسایی افراد کهنسال به بهانه های مختلف به آنان نزدیک شده و در یک فرصت مناسب اقدام به کلاهبرداری یا سرقت طلاجات و وجوه نقد آنان می‌کنند و متواری می‌شوند.

کشف 2600 عدد کلاه خارجی قاچاق در بیجار

محمدصادق پیروزی فرمانده انتظامی بیجار هم از توقیف یک دستگاه پراید حامل 2 هزار و 600 عدد کلاه خارجی و سشوار قاچاق به ارزش 400 میلیونی خبر داد و اظهار کرد: ماموران یگان امداد این شهرستان در راستای طرح مبارزه با کالای قاچاق، به یک دستگاه خودرو پراید در محور دیواندره به بیجار مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از خودروی مورد نظر تعداد 2 هزار و 600 عدد کلاه خارجی و 6 دستگاه سشوار خارجی قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی بیجار با اشاره به تشکیل پرونده و ارسال به مراجع قضائی تصریح کرد: ارزش کالاهای قاچاق کشف شده برابر اعلام نظر کارشناسان بیش از 400 میلیون ریال برآورد شده است.

کشف لوازم خانگی قاچاق در بانه

رسول کرمی چگینی فرمانده انتظامی بانه هم از کشف لوازم خانگی قاچاق در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: در پی کنترل خودرو های عبوری در محور «بانه به سقز»ماموران موفق به توقیف یک دستگاه خودروی وانت و کشف مقادیری لوازم خانگی قاچاق شدند.

وی تصریح کرد: در بازرسی از خودروی 855 عدد انواع لوازم خانگی قاچاق فاقد مجوز گمرکی کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان 500 میلیون ریال اعلام شده، بیان داشت: در این خصوص یک نفر دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی بانه در پایان خاطرنشان کرد: هر گونه فعالیت در خصوص کالای قاچاق زمینه رکود اقتصادی و افزایش تورم را فراهم می‌کند که نیروی انتظامی با مشارکت مردمی با اینگونه افراد برخورد قاطع و قانونی می‌کند.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول