اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نماینده سازمان ملل اعلام خودسرانه خودمختاری در جنوب یمن را «ناامیدکننده» خواند

فرستاده سازمان ملل متحد به اعلام خودمختاری گروه موسوم به «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب) متحد امارات در جنوب یمن واکنش نشان داد.

نماینده سازمان ملل اعلام خودسرانه خودمختاری در جنوب یمن را «ناامیدکننده» خواند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل در امور یمن امروز دوشنبه به اعلام خودسرانه خودمختاری گروه موسوم به «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب) متحد امارات در جنوب یمن واکنش نشان داد.

او گفت که «تحولات اخیر ناامیدکننده است، به خصوص اینکه عدن و دیگر مناطق جنوبی پس از خسارت‌های سیلاب اخیر و خطر کرونا هنوز به روال قبلی بازنگشته‌اند».

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، گریفیتس خواستار تسریع در اجرای «توافق ریاض» با حمایت ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی شد و همه طرف‌های سیاسی را به همکاری با حسن نیت و خودداری از اتخاذ اقدامات تنش‌زا و نیز اولویت دادن به منافع مردم یمن فراخواند.

گریفیتس همچنین تصریح کرد که توافق ریاض بر مشارکت شورای انتقالی جنوبی در رایزنی‌های مربوط به راه‌حل سیاسی نهایی برای پایان دادن به درگیری‌ها در یمن و تأمین منافع مردم این کشور تأکید کرده است.

از سوی دیگر «عبدالله مهدی سعید» از سران شورای انتقالی جنوب در استان «ضالع» (جنوب یمن) اعلام کرد، این شورا از تصمیم خود برای اعلام خومختاری در جنوب یمن منصرف نخواهد شد.

شورای انتقالی جنوب، گروهی سیاسی در جنوب یمن است که در می سال ۲۰۱۷ شکل گرفته است. هم‌اکنون این گروه مورد حمایت ابوظبی است و برای سلطه بر جنوب یمن، رقیب دولت مستعفی یمن که در عربستان مقیم است، قلمداد می‌شود. 

نیروهای وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن شامگاه ششم اردیبهشت در اقدامی که علیه دولت هادی و متحد سعودی است، اعلام خودمختاری کردند و همزمان با بیانیه رئیس این شورا –مقیم در امارات- تحرکات نظامی خود را در عدن از سر گرفتند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول