اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

بهبودی 87 درصد از مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی

استاندار آذربایجان شرقی گفت: 87 درصد از مبتلایان به کرونا در استان بهبود یافته‌اند که نشان می‌دهد سیستم درمان و طرح‌های پیشگیرانه عملکرد خوبی داشته‌اند و ادامه این روند، در گرو رعایت توصیه‌های بهداشتی از سوی مردم و پرهیز از ترددهای غیرضروری است.

بهبودی 87 درصد  از مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا پورمحمدی امروز در نوزدهمین جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا، با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی از نظر تعداد مبتلایان به این بیماری، به یک وضعیت تثبیت‌شده رسیده است، اظهار داشت: تنها در هفته سوم فروردین، افزایش آمار مبتلایان را داشتیم که آن هم به دلیل اجرای غربال‌گری و بیماریابی هوشمند بود.
 
وی با اشاره به اینکه آمار قربانیان کرونا در استان به زیر 6 درصد کاهش یافته است، افزود: 87 درصد از مبتلایان به کرونا در استان بهبود یافته‌اند که نشان می‌دهد سیستم درمان و طرح‌های پیشگیرانه عملکرد خوبی داشته‌اند و ادامه این روند، در گرو رعایت توصیه‌های بهداشتی از سوی مردم و پرهیز از ترددهای غیرضروری است.
 
رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا با قدردانی از همراهی مردم با دستگاه‌های مسئول در مدیریت و کنترل این بیماری، گفت: آن‌چه در کشور ما اتفاق می‌افتد در مقایسه با آن‌چه در کشورهای پیشرفته در جریان است، شبیه یک معجزه است و از این بابت باید شکرگزار درگاه الهی باشیم.
 
وی افزود: این موفقیت‌ها در سایه ایمان و همراهی مردم و تلاش خستگی‌ناپذیر جامعه پزشکی و پرستاری و همه دستگاه‌ها و سازمان‌های مسئول به دست آمده است.
 
پورمحمدی همچنین گفت: اصناف و تولیدکنندگان استان نیز با وجود مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا، همراهی خوبی با ستاد مقابله با کرونا داشتند و چه در عرصه تولید مواد ضدعفونی‌کننده و بهداشتی و چه با توقف فعالیت‌های اقتصادی در راستای برای حفظ سلامت مردم تلاش کردند.
 
وی با اشاره به اینکه عمده فعالیت‌های اقتصادی در استان از سر گرفته شده است، افزود: در صورت ادامه روند رو به بهبود شرایط، سایر فعالیت‌ها نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه خواهد یافت.
 
استاندار آذربایجان شرقی، تجلی روحیه نوع‌دوستی و کمک به نیازمندان را از موهبت‌های ایام کرونا دانست و گفت: بعد از فرمایش رهبری مبنی بر کمک مومنانه به خانواده‌های نیازمند، جریان ارزشمندی در کشور شکل گرفت و مردم در قالب خیریه‌ها، مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج به یاری نیازمندان شتافتند.
 
وی درخصوص فعالیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی نیز گفت: با توجه به افزایش ترافیک در محدوده مرکزی شهر تبریز به دلیل استفاده بیشتر افراد از خودروهای شخصی، لازم است با اتخاذ تدابیر لازم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فعالیت این ناوگان به تدریج به حالت عادی بازگردد.
 
انتهای پیام/60002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول