اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزیر خارجه دولت مستعفی یمن: شورای انتقالی فورا از تصمیم خود صرف نظر کند

وزیر خارجه دولت مsتعفی منصور هادی با هشدار به شورای انتقالی جنوب، خواستار لغو فوری تصمیم خودمختاری در استان‌های جنوبی شد.

وزیر خارجه دولت مستعفی یمن: شورای انتقالی فورا از تصمیم خود صرف نظر کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه جنگ لفظی متحدان سعودی و امارات در یمن، «محمد الحضرمی» وزیر خارجه دولت مستعفی منصورهادی از گروه موسوم به «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب) خواست تا فورا تصمیم خودمختاری در جنوب یمن را لغو کند.

به نوشته وبگاه اخبار الیمن، او در صفحه توئیتر خود نوشت که شورای انتقالی باید پس از اعلام موضع بین‌المللی و منطقه‌ای در خصوص رد خودمختاری جنوب، فورا این تصمیم را لغو کند؛ در غیر این صورت تمامی مسئولیت آن بر گردن شورای انتقالی و حامیانش خواهد بود.

الحضرمی همچنین تأکید کرد که شورای انتقالی باید به مسیر درست بازگشته و توافق ریاض را اجرا کند.

شورای انتقالی جنوب، گروهی سیاسی و در عین حال شبه نظامی در جنوب یمن است که در می سال ۲۰۱۷ شکل گرفته است. هم‌اکنون این گروه مورد حمایت ابوظبی است و برای سلطه بر جنوب یمن، رقیب دولت مستعفی یمن که در عربستان مقیم است، قلمداد می‌شود. 

نیروهای وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن شامگاه ششم اردیبهشت در اقدامی که علیه دولت هادی و متحد سعودی است، اعلام خودمختاری کردند و همزمان با بیانیه رئیس این شورا –مقیم در امارات- تحرکات نظامی خود را در عدن از سر گرفتند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول