اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

تحقق مشارکت مردمی در نظام مردم‌سالاری دینی با شکل‌گیری شوراهای شهر و روستا

شهردار اردکان بابیان اینکه یکی از مسائل مهم در اداره شهرها و روستاها استفاده از ظرفیت مردم است، گفت: مشارکت مردمی در نظام مردم‌سالاری دینی برای پیشرفت و آبادانی کشور با شکل‌گیری شوراهای شهر و روستا محقق می‌شود.

تحقق مشارکت مردمی در نظام مردم‌سالاری دینی با شکل‌گیری شوراهای شهر و روستا

اباذر غفوری در گفتگو با خبرگزاری فارس در اردکان، بابیان اینکه اصل یک‌صد تا یک‌صد و شش فصل هفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به مسئله شوراها اختصاص‌یافته، گفت: در این بخش، اداره شهرها و روستاها باهدف پیشبرد سریع برنامه‌های‏ اجتماعی‏، اقتصادی‏، عمرانی‏، بهداشتی‏، فرهنگی‏، آموزشی‏ و سایر امور رفاهی‏ از طریق‏ همکاری‏ مردم‏ با توجه‏ به‏ مقتضیات‏ بر عهده منتخبان مردم در قالب شوراهای اسلامی شهر و روستا قرار داده‌شده است.

شهردار اردکان اظهار داشت: بدون شک یکی از مسائل مهم در اداره شهرها و روستاها استفاده از ظرفیت مردم است و این مهم در قالب شوراهای اسلامی شهر و روستا که ماهیتی مردمی داشته و با آرای مردم شکل می‌گیرد به بهترین شکل محقق می‌شود تا مردم در نظام مردم‌سالاری دینی در پیشرفت و آبادانی شهر و روستای خویش سهیم باشند.

وی بابیان اینکه اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا با تکیه‌بر روحیه‌ای جهادی هدف مقدس خدمت به مردم را سرلوحه کار خویش قرار داده‌اند، افزود: آن‌ها در این مسیر با همراهی دیگر نهادها و ارگان‌های مسئول در عرصه اداره شهرها و روستاها می‌کوشند تا شکوفایی و رونق هرچه بیشتر این مرزوبوم را رقم بزنند.

غفوری در پایان گفت: این‌جانب فرارسیدن روز ملی شوراها را به اعضای شوراهای اسلامی شهرها، روستاها، استان و به‌ویژه اعضای محترم شورای اسلامی شهر اردکان که تلاشی ستودنی و غیرقابل وصف در مسیر عمران و آبادانی دارند، تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

انتهای پیام/ 90010

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول