اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

همت جهادگران «شهید صوفی» تا شکست کرونا

این روزها همه اقشار برای مقابله با کرونا پای آمده‌اند، گروه جهادی «شهید صوفی» بخش شیرین‌سو نیز در این راه کمر همت برای شکست کرونا بسته است.

همت جهادگران «شهید صوفی» تا شکست کرونا

خبرگزاری فارس _ همدان: بیش از دو ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور ما می‌‌گذرد، و به زودی به همت مردم و پزشکان همگی از شر این ویروس منحوس خلاص خواهیم شد اما جوانانی هستند که فارغ از مشکلات ریز و درشت خود، وقت خود را وقف کمک به مردم و خدمت‌رسانی به آنها کرده‌اند.

در این میان گروه‌هایی هستند که آستین‌های خود را بالا زده و کمر همت برای کمک بسته‌اند، «گروه‌های جهادی» که با فراخوان‌ عمومی میان خیرین، مردم و هیات‌های مذهبی تلاش می‌کنند تا دیگران را هم به همکاری در کارهای خیر دعوت کنند و دغدغه این روزهای زندگی مردم که با سلامتی آنها گره خورده را برطرف سازند.

گروه جهادی شهید صوفی بخش شیرین‌سو یکی از این گروه‌های داوطلب است که اقدامات چشمگیری داشته و توانسته شیرینی خدماتش را به کام مردم بچشاند.

از ۲۰ اسفندماه جهاد برای کمک به مردم را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند و برای این مهم شبانه‌روزی فعالیت دارند، جوانانی که با کارهای خودجوش در ۲۵ روستای بخش شیرین‌سو تلاش دارند، کار و خدمت برای مردم فراموش نشود.

فرمانده پایگاه مقاومت شهید صوفی در این خصوص اظهار کرد: در اقداماتی که طی این مدت انجام شد، بخش شیرین‌سو که حدود ۲۸ روستا را شامل می‌شود، پوشش دادیم.

حسام سپهرمنصوری با بیان اینکه ۲۵۰ نفر با انها همکاری می‌کنند افزود: از ۲۸ اسفندماه تا ۲۰ فروردین غربالگری و کنترل تردد خودروهای غیربومی در چهار روستا در دستور کار بود تا از ورود غیربومی‌ها جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه ضدعفونی شهر شیرین‌سو نیز از ۲۰ اسفند در ۲۵ روستا آغاز شده و تاکنون ادامه دارد گفت: در برخی روستاها سه تا پنج بار ضدعفونی انجام شده است.

فرمانده پایگاه مقاومت شهید صوفی شیرین‌سو با بیان اینکه خود شهر یک شب در میان گندزدایی و ضدعفونی می‌شود تصریح کرد: در این کار ارزشمند بسیج، کشاورزان با ماشین‌آلات کشاورزی و عوامل شهرداری دخیل بودند.

سپهرمنصوری در ادامه به تولید ماسک در این پایگاه مقاومت نیز اشاره کرد و گفت: دو کارگاه تولید ماسک در روستاهای بشیک‌تپه و چارلو ایجاد شده که تاکنون ۳ هزار ماسک تولید کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تولید گان در این کارگاه‌ها به حدود ۲ هزار و ۵۰۰ مورد رسیده است در خصوص نحوه تامین مواد اولیه آن نیز گفت: مواد اولیه تولیدات را اداره بهزیستی شهرستان کبودراهنگ و وسایل دوخت اقلام را نیز خود بسیجیان تهیه کردند.

فرمانده پایگاه مقاومت شهید صوفی شیرین‌سو با بیان اینکه خیر گرانقدر علی قربانی از روستای چارلو مواد اولیه ماسک را تهیه کردند افزود: ماسک‌های تولیدی علاوه بر توزیع در بین نیازمندان، تعدادی نیز به فروش رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه در تامین مواد شوینده و ضدعفونی نیز خیرین کمک کردند تصریح کرد: قریب به ۳ هزار لیتر مواد ضدعفونی در قالب پویش مردمی کمک شد.

سپهرمنصوری با بیان اینکه رزمایش بیولوژیکی نیز در ۱۰ روستا توسط گروه‌های جهادی در سطح بخش انجام شد خاطرنشان کرد: همکاری مردم و شورای شهر و روستا به علاوه جوانان بسیار جالب توجه بود و در غربالگری ورودی شهر و روستاها و ضدعفونی بسیار خوب عمل کردند.

وی به همکاری بانوان در اقدامات انجام شده اشاره کرد و گفت: بانوان بخش شیرین‌سو در امر خیاطی و دوخت گان و ماسک بسیار کمک کردند.

فرمانده پایگاه مقاومت شهید صوفی شیرین‌سو  با تاکید بر اینکه تا شسکت کرونا این اقدامات ادامه خواهد داشت یادآور شد: این پایگاه جهادی اکنون در زمینه کمک مومنانه در حال فعالیت است به طوری که ۱۰۰ بسته کمک معیشتی در مرحله اول توزیع کردیم.

وی با اشاره به اینکه در همه امور بیشتر خود مردم پای کار هستند بیان کرد: مردم شیرین‌سو در کارهای خیرخواهانه همواره بدون هیچ چشمداشتی حضور دارند‌.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول