اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نخست وزیر لبنان: طبیعی است مردم به خیابان بریزند وقتی برخی مانع باز شدن پرونده‌های فساد می‌شوند

نخست وزیر لبنان اعتراضات مردمی را اتفاقی طبیعی اما خشونت‌های نفوذی‌ها را نشانه وجود مقاصد بدخواهانه در پشت پرده توصیف کرد.

نخست وزیر لبنان: طبیعی است مردم به خیابان بریزند وقتی برخی مانع باز شدن پرونده‌های فساد می‌شوند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «حسان دیاب» نخست وزیر لبنان در واکنش به اعتراضات خشونت آمیز روز گذشته تاکنون در  کشورش گفت: تعرض به اموال و حمله به ارتش در برخی مناطق نشانه وجود مقاصدی بدخواهانه در پشت پرده است.

او  در نشست هیئت دولت لبنان افزود: «طبیعی است که مردم مجدداً به خیابان بریزند، به ویژه پس از اینکه متوجه شدند تلاش‌های سیاسی برای جلوگیری از باز شدن پرونده‌های فساد وجود داشته است».

نخست وزیر لبنان گفت: «من از لبنانی‌هایی که علیه مفسدان به خیابان‌ها آمدند می‌خواهم که راه را به روی تلاش‌هایی که برای ربودن انقلاب آنها و سوء استفاده از آن در سیاست می شود مسدود کنند».

دیاب ادامه داد: «امروز ما با واقعیت جدیدی روبه‌رو هستیم. این واقعیت که بحران معیشتی اجتماعی به سرعت  رو به وخامت نهاده به ویژه با افزایش نرخ ارز دلار آمریکا در بازار سیاه که به سطحی رکورد شکن رسیده است».

نخست وزیر لبنان گفت: «بحث در مورد دلایل افزایش قیمت دلار به  کارشناسان زیادی احتیاج ندارد، عوامل منطقی درباره آن وجود دارد و عوامل تجاری با پیشینه سیاسی نیز وجود دارد و نواقصی در ارتباط با راه حل‌ها هم وجود دارد که از سر قصد یا ناتوانی بوده است، اما نتیجه این بالا رفتن قیمت دلار افزایش فشار به لبنانی‌ها شد».

دیاب افزود:« اما به هر حال طبیعی است که مردم به خیابان‌ها بروند و دوباره خشم و عصبانیت خود را بیرون بریزند، همانطور که در انتفاضه17 اکتبر انجام دادند به ویژه پس از آنکه برای آنها مشخص شد که تلاش‌های سیاسی برای جلوگیری از باز کردن پرونده‌های فساد وجود دارد».

نخست وزیر لبنان گفت: «ما فریاد مردم را نسبت به سیاست‌هایی که کشور را به سمت این واقعیت اجتماعی، معیشتی، مالی و اقتصادی سوق داده است درک می‌کنیم و مطالبات مردمی در اصرار بر پاسخگویی به مفسدینی که باعث فروپاشی شده‌اند، می‌فهمیم».

وی افزود: «بنابراین همانطور که قبلاً نیز گفتم برهم زدن ثبات امنیتی ممنوع است  و باید  عاملان بی‌ثباتی را مجازات کرد از همین رو دولت نیز بیکار نخواهد ماند».

دیاب در پایان تاکید کرد: «در هر صورت دولت همچنان به تحقق خواسته‌های لبنان برای مقابله با فساد ادامه می‌دهد و هیچ چیز مانع ادامه مقابله با این چالش نخواهد شد».

در اعتراضات شب گذشته در شهر طرابلس لبنان حدود ۴۰ نظامی ارتش لبنان و شماری از معترضان زخمی شدند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول