اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

توزیع یک و نیم میلیارد ریال بسته معیشتی در شهر زواره

مسؤول گروه جهادی رجا زواره گفت: بیش از یک و نیم میلیارد ریال اقلام برای بسته‌های کمک معیشتی در این شهر جمع‌آوری شد.

توزیع یک و نیم میلیارد ریال بسته معیشتی در شهر زواره

محمدحسین لباف قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زواره اظهار کرد: قرارگاه جهادی جوانان رجا زواره از حدود ۵ سال قبل فعالیت خود را شروع کرد به این صورت که از هر محله شهر زبان یک نفر از نیروهای انقلابی انتخاب شد و حضور پر رنگی در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی داشتند.

مسؤول گروه جهادی رجا زواره درباره فعالیت‌های گروه جهادی رجا عنوان کرد: از همان روزهای اولیه و همه‌گیر شدن ویروس کوئید۱۹ جوانان رجا در صحنه حضور داشتند و با تشکیل اکیپ‌های ضدعفونی و فرهنگ‌سازی و توزیع اقلام بهداشتی شروع به خدمت‌رسانی به مردم کردند که از جمله مهم‌ترین فعالیت‌هایی که در این دو ماه انجام شده ضدعفونی منابع محله‌ها و مکان‌های پرتردد شهری، انجام غربالگری ۷ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت حضور درب منازل بوده است.

وی افزود: همچنین مواد ضدعفونی‌کننده بین مغازه‌داران و کسبه‌ای که باید درب مغازه‌های آن‌ها باز می‌شد و اقلام بهداشتی و دستکش ماسک و الکل بین اهالی شهر زواره توزیع شد؛ راه‌اندازی کاروان نسیم انتظار  به مناسبت نیمه شعبان و حضور در ۱۵ محله شهر زواره از دیگر اقدامات شاخص بوده است.

قاسمی در مورد روند تهیه بسته‌های کمک معیشتی رزمایش مواسات تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های بچه‌های این گروه جهادی کنترل و عدم بروز مشکلات معیشتی در پی تعطیلی کسب و کار در شهر بود که بعد از فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر راه‌اندازی رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه اعضای گروه تصمیم گرفتند در این رزمایش شرکت کنند.

مسؤول گروه جهادی رجا زواره عنوان کرد: ابتدا با توجه به عدم وجود منابع مالی تصمیم بر تهیه صد بسته کمک معیشتی شد و از همان ابتدا یک خیر تهیه گوشت مرغ بسته‌ها را قبول کرد و جمع‌آوری مبالغ کمک‌های مردمی شروع شد؛ همچنین یکی از  مسؤولان شهرستان قول تهیه برنج بسته‌های کمک معیشتی را دادند که این مهم محقق نشد و اعضای گروه جهادی رجا با اقدامی خودجوش شروع به جمع‌آوری کمک‌های مؤمنانه کردند.

وی افزود: با توجه به شناسایی بیش از ۲۰۰ نفر در شهر که دچار آسیب جدی از اپیدمی ویروس کرونا شده بودند تصمیم بر آن شد تا تعداد ۳۱۳ بسته تهیه شود که با مشورت‌هایی با ناحیه مقاومت بسیج شهرستان اردستان، کمیته امداد امام خمینی شهرستان، بهزیستی شهرستان و افرادی که  کمک معیشتی در شهر توزیع می‌کردند لیستی از افراد آسیب‌دیده تهیه شد با توجه به امداد الهی و اعتماد مردم به اعضای گروه روز به روز به تعداد اقلام و کالاها در بسته کمک معیشتی افزوده شد.

قاسمی گفت: یکی از خیرین شهر که نذر گوساله برای سالروز میلاد کریمه اهل‌بیت امام حسن مجتبی داشت بیش از نیمی از گوشت موردنیاز در بسته‌ها را تقبل کرد و یکی دیگر از خیرین شهر اقلام بهداشتی بسته‌ها را متقبل شد.

مسؤول گروه جهادی رجا زواره عنوان کرد: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر خرید کالاهای ایرانی و جهش تولید اعضای گروه تصمیم گرفتند همه اقلام تهیه شده ایرانی باشند با توجه به مبالغی که جمع‌آوری شده بود تصمیم شد که برنج ایرانی درجه یک در بسته‌ها قرار گیرد و خیر دیگری تعدادی بسته‌های شیرینی به گروه اهدا کرد.

وی تصریح کرد: با امداد الهی تقریباً بیش از یک و نیم میلیارد ریال اقلام برای بسته‌های کمک معیشتی جمع‌آوری شد.

قاسمی در رابطه با برنامه‌های آینده این گروه تصریح کرد: تصمیم داریم که چند نوبت غذای گرم به عنوان افطاری درب منازل توزیع کنیم و همچنین تصمیم بر آن شد که توزیع اقلام کمک معیشتی و کمک مؤمنانه در طول سال ادامه پیدا کند.

مسؤول گروه جهادی رجا زواره در پایان گفت: با همراهی مردم عزیز و شهید این مهم محقق می‌شود و جا دارد از تمام خیرین و مردم عزیز که در این امر مهم ما را یاری کرده‌اند تشکر و قدردانی بکنیم با توجه به اینکه تعدادی از آن‌ها دوست دارند گمنام بمانند نامی از آن سروران گرامی آورده قید نشده است.

انتهای پیام/۶۳۰۹۴/ص۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول