اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

شوراها می‌توانند سیاستگذاری های کلان کشور را به صورت محلی پیش ببرند

نماینده مردم قم در شورای عالی استان‌ها گفت: شوراها می‌توانند سیاستگذاری های کلان کشور را به صورت محلی پیش ببرند وبا توزیع متوازن خدمات به مردم دغدغه ها و اولویت‌های اصلی مردم را به صورت محلی مرتفع کنند.

شوراها می‌توانند سیاستگذاری های کلان کشور را به صورت محلی  پیش ببرند

علیرضا احمدی نماینده مردم قم در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، درباره گرامیداشت روز ملی شوراها اظهار داشت: با توجه به اینکه کلمه شورا برگرفته از قرآن است، بنابراین روح معنویت در شورا حاکم است. 

وی ادامه داد: در قوانین نظام جمهوری اسلامی، به جایگاه شوراها نگاه ویژه‌ای شده است، چرا که براساس فرمان امام خمینی (ره) مراحل شکل‌گیری شوراها و سپردن کار مردم به خود مردم اتفاق افتاد. 

وی یادآور شد:‌ در حال حاضر 117 هزار نفر عضو شورای شهر و روستا در کشور هستند که شاهد آن هستیم سیاستگذاری امورات خدمات رسانی در شهرها  به خصوص در شهرهای کوچک وروستاها در دست شوراهاست. 

نماینده مردم قم در شورای عالی استان‌ها بیان داشت: تشکیل شوراها موجب شده است که امورات مردم به دست خودشان سپرده شود و اعضای شورا نیز توسط مردم انتخاب می‌شوند. 

احمدی ادامه داد: ‌برنامه و بودجه شهرداری‌ها توسط شوراها به صورت سالانه تصویب می‌شود و شهرداری‌ها هم موظف هستند که خیلی از خدمات از جمله احداث پل، معابرشهری و دیگر دسترسی‌های شهری و همچنین خدمات زیست‌محیطی و... را براساس همان برنامه وبودجه مصوب که توسط شوراها مصوب شده جلو ببرد. 

وی خاطرنشان کرد: شوراها به واسطه ارتباطی که با مردم دارند، می‌توانند سیاستگذاری های کلان کشور را به صورت محلی  پیش ببرند وبا سیاستگذاری وتوزیع متوازن خدمات به مردم دغدغه ها و  اولویت‌های اصلی مردم را به صورت محلی مرتفع کنند. 

نماینده مردم قم در شورای عالی استان‌ها اظهار داشت:‌ لایحه وطرح مدیریت یکپارچه شهری نیز سالیان سال است که در بخش‌های مختلف دولت و مجلس شورای اسلامی معطل مانده است، در صورتی که اگر اداره شهرها به مدیریت شهری واگذار شود خدمات رسانی به مردم تسهیل وبروکراسی اداری کمترخواهدشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول