اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

راه‌اندازی پویش ملی مجازی ستاره باران با شعار با قرآن در خانه بمانیم / فعالیت 568 خانه قرآنی در آذربایجان‌شرقی

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی از راه‌اندازی پویش ملی مجازی ستاره باران با شعار با قرآن در خانه بمانیم خبر داد.

راه‌اندازی پویش ملی مجازی ستاره باران با شعار با قرآن در خانه بمانیم / فعالیت 568 خانه قرآنی در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین مظفر رجب‌زاده، رئیس امور قرآنی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن است، از این‌رو توجه به قرآن در این ماه بسیار زیاد است. البته تمام ایام باید قرآنی باشد ولی رمضان به خاطر نزول قرآن و اُنس بیشتر مردم با آن، مورد توجه است.

۲۸۶ خانه قرآنی شهری و ۲۸۲ خانه قرآنی روستایی در آذربایجان‌شرقی

وی، به ظرفیت قرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان در زمینه قرآن اشاره کرد و گفت: ۸۵ موسسه، ۲۸۶ خانه قرآنی شهری و ۲۸۲ خانه قرآنی روستایی در آذربایجان‌شرقی  وجود دارد که در زمینه نهضت سوادآموزی قرآن، حفظ، ترجمه و غیره فعالیت می‌کنند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان اضافه کرد: ۲۵ هزار نفر قرآن‌آموز در سال ۹۸ تحت حمایت قرار گرفته‌اند.  

وی با اشاره بر اینکه بعد از شیوع کرونا، یک ایام متفاوتی در کشور ایجاد شد، گفت: سال‌های زیادی بود که یک بیماری به صورت شایع رخ نداده بود و اگر چه تاریخ شاهد شیوع بیماری‌هایی از قبیل وبا و طاعون بود ولی هیچ‌کدام از ما  در آن دوران نبوده و تجربه‌ای نداریم.

رجب‌زاده با بیان اینکه موسسات قرآنی با اینکه از وضعیت کرونایی متضرر بودند ولی بازهم خود را کنار نکشیدند، تصریح کرد: این مجامع در بخش دوخت ماسک، گان پزشکی، تامین و تهیه اقلام معیشتی برای بی‌بضاعتان، توزیع بسته‌های بهداشتی فعالیت کردند و در کنار آن، ارتباط قرآنی را در فضای مجازی با قرآن‌آموزان ایجاد کردند.

ورود جدی مجموعه‌های قرآنی به فضای مجازی بعد از شیوع کرونا

وی با بیان اینکه در کنار بدی‌ها و سختی‌های کرونا، حُسن‌های زیادی هم وجود داشت، متذکر شد: ورود گسترده مجموعه‌های قرآنی در فضای مجازی و فعالیت جدی در این فضا منجر شد تا فضای مجازی مملو از عطر قرآن شود.  

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان خاطرنشان کرد: اگر مجموعه‌های قرآنی تسلط بیشتری به فضای مجازی داشته باشند، قطعا برنده می‌شوند.

راه‌اندازی پویش ملی مجازی ستاره باران

وی فعالیت‌های مخصوص رمضان، تبلیغات اسلامی را مورد اشاره قرار داد و گفت: با توجه بر اینکه کرونا محدودیت‌های زیادی ایجاد کرد ولی برای مقابله با این محدودیت‌ها پویش ملی مجازی ستاره باران با قسمت‌های مختلف اعم از مسابقه، ارسال عکس، بازی قرآنی، داستان‌های قرآنی و غیره  با شعار " با قرآن در خانه بمانیم" راه‌اندازی شد.

رجب‌زاده ادامه داد: پیگیری جزءخوانی و ختم قرآنی توسط موسسات در فضای مجازی، حضور در کمک مومنانه و تهیه و توزیع اقلام معیشتی برای خانواده‌های نیازمند از دیگر فعالیت‌های دیگر خانواده قرآنی استان است.

مسابقه قرآن نغمه‌سی شبکه سهند

وی در ادامه برنامه مسابقه قرآن نغمه‌سی را یادآور شد و گفت: همه ساله برنامه قرآنی در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شد ولی امسال یک برنامه قرآنی مطلوب با دیدگاه متفاوت در حال اجراست.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان افزود: برنامه قرآن نغمه‌سی مشارکتی ( به میزبانی صدا و سیما) با موسسات قرآنی است.

وی با تاکید بر اینکه این مسابقه (قرآن نغمه‌سی) به‌صورت زنده بوده و مخاطبان به صورت زنده در حال ارائه نظرات هستند، یادآور شد:  ۵۴ نفر در سه رشته با یکدیگر رقابت می‌کنند و در نهایت دوره مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی برگزار خواهد شد.

رجب‌زاده توضیح داد: از جمله مزایا برنامه قرآن نغمه‌سی نوآوری در برنامه قرآنی، توجه به مفاهیم آیات، معرفی چهره‌های قرآنی، شناسایی استعدادهای قرآنی می‌باشد.

وی در رابطه با احقاق مطالبه رهبری در باب تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن، گفت:  رهبر معظم انقلاب چشم انداز برای فعالان قرآنی تعریف کردند که ما هم در سهم خود فعالیت‌هایی کرده‌ایم ولی رضایت‌بخش نیست که باید آسیب‌شناسی‌های لازم انجام گیرد.

رجب‌زاده بیان کرد: حفظ قرآن کریم بر خلاف روخوانی قرآن کریم یک انگیزه خاصی می‌خواهد که باید خود فرد بخواهد زیرا برخی از افراد با استعدادهای ویژه، در سریع‌ترین زمان یاد می‌گیرند ولی غالبا برای حفظ کل قرآن کریم باید مدت زمان پنج ساله طی کند.

اعطای مدرک تخصصی به حافظین و قرا در ۹ خرداد

وی خاطرنشان کرد  همه ساله برنامه اعطای مدرک تخصصی به حفاظ و قرا داریم که بخش اول آن در ۹ خرداد ۹۹ برگزار خواهد شد که برای این منظور ۳۱۳ نفر حافظ قرآن کریم شرکت کرده‌اند.

رجب‌زاده متذکر شد: باید به مطالبات رهبری که تاکیدات زیادی روی معارف و مطالب قرآنی دارند، توجه بیشتری شود تا به تبع آن سبک زندگی اسلامی رقم بخورد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه فضای مجازی، فضای ذائقه‌های هزار ملت است، گفت: باید ورود به فضای مجازی هنرمندانه باشد، چراکه ما ناشیانه وارد می‌شویم.

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول