اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مرکز گردشگری غرب اصفهان همچنان درگیر دفن اصولی زباله

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان چادگان گفت: دفن زباله در نزدیکی شهر مشکلاتی را برای سلامتی مردم و جامعه ایجاد خواهد کرد که امیدواریم این معضل نیز هرچه زودتر با همکاری مسؤولان استانی و شهرستانی مرتفع شود.

مرکز گردشگری غرب اصفهان همچنان درگیر دفن اصولی زباله

مجتبی حاجتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چادگان اظهار داشت: با توجه به اینکه تخلیه فضولات در نزدیک‌ترین نقطه شهر انجام می‌شود، این مسأله معضل بزرگی برای سلامت مردم به‌ خصوص در فصل گرما است و باید نسبت به رفع آن اقدام شود.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان چادگان افزود: زمین برای دفن زباله در ۱۵ کیلومتری در گردنه سرخ نزدیک معدن شن پیشنهاد شده است که تلاش می‌کنیم به تائید نهایی بهداشت، منابع طبیعی، آب منطقه‌ای و محیط‌زیست برسد تا برای اجرا تحویل شهرداری شود.

وی در ادامه بیان داشت: دفن زباله در نزدیکی شهر مشکلاتی را برای سلامتی مردم و جامعه ایجاد خواهد کرد که امیدواریم این معضل نیز هرچه زودتر با همکاری مسؤولان استانی و شهرستانی مرتفع شود.

حاجتی گفت: محل جدید که پیشنهادشده به مساحت ۵ هزار مترمربع برای دفن بهداشتی زباله‌های شهر و روستاهای بخش مرکزی چادگان در نظر گرفته شده است که انتظار داریم با همکاری ادارات و مسؤولان استان معضل دفن زباله در شهرستان به سرانجام برسد.

جمشید اسماعیلی شهردار چادگان نیز در این باره اظهار داشت: محل جدید، برخلاف محل فعلی دفن زباله‌ها ۱۵ کیلومتر از شهر فاصله دارد و تمام اصول بهداشتی دفع و دفن زباله در محل جدید رعایت می‌شود.

وی تصریح کرد: در شهر چادگان روزانه ۱۰ تا ۱۵ تن زباله تولید می‌شود که با واگذاری زمین برای دفن زباله این شهرداری با شرکت برای اجرای آن اعلام آمادگی کرده است.

اسماعیلی افزود: دفن زباله در مکانی انجام می‌شود که مناسب نیست، محل دفن زباله در چادگان در نزدیکی نقطه ورودی شهر است که باعث تجمع حشرات و ایجاد آلودگی می‌شود.

شهردار چادگان در ادامه گفت: با توجه به گردشگرپذیر بودن این شهرستان نیازمند آموزش و فرهنگ‌سازی در این زمینه هستیم و در این راستا لازم است طرح تفکیک زباله را آسیب‌شناسی کرده و بهترین طرح کارشناسی شده  عملیاتی شود.

وی در پایان تصریح کرد: در خصوص حفظ محیط‌زیست نیاز است همه دستگاه‌های شهرستان و مردم  وارد میدان شوند، چون جمع‌آوری و دفن اصولی زباله سلامتی فرد و جامعه را به همراه دارد.

انتهای پیام/۶۳۰۴۶/ص۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول