اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

ارسال پیامک به شرکت‌های حمل و نقل برای دریافت تسهیلات/ بلیت کنسلی حکم بلیت اوپن را دارد

وزیر راه و شهرسازی گفت: در روزهای آینده همه شرکت‌های حمل و نقلی از ستاد مقابله با کرونا، پیامک دریافت می‌کنند و به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات، معرفی می‌شوند.

ارسال پیامک به شرکت‌های حمل و نقل برای دریافت تسهیلات/ بلیت کنسلی حکم بلیت اوپن را دارد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد اسلامی امروز در حاشیه مراسم ورود 56 دستگاه ناوگان ریلی داخلی به شبکه ریلی، در جمع خبرنگاران، در باره فاصله گذاری اجتماعی در ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری، اظهار داشت: همه شرکت‌های حمل و نقلی موظف به رعایت فاصله گذاری اجتماعی هستند ضمن آنکه شرکت‌های هواپیمایی هم موظف هستند با 60 درصد ظرفیت هواپیماهای خود پرواز کنند و هر ایرلاینی که از این ظرفیت عبور کند، تخلف کرده است و سازمان هواپیمایی کشوری پیگیر موضوع خواهد بود.

وی درباره استرداد بلیت‌ها و پرداخت وجه مسافران، گفت: در ابطال و استرداد بلیت‌ها، اغلب پول مردم پرداخت شده است. حال در این میان برخی از مردم بلیت‌ها را به صورت اینترنتی یا از خارج کشور خریداری کرده بودند یا از آژانس‌هایی که قراردادی نداشتند، خریداری شده بود. اما به هر حال این پول‌ها به مردم برمی‌گردد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: ‌تامین نقدینگی برای ما مهم است که امیدواریم طبق بسته‌ای که با ستاد ملی مبارزه با کرونا، توافق کرده‌ایم و فهرستی که به آنها ارائه شده است، پرداخت شود. 

اسلامی گفت: ‌اگر کسی بلیتش کنسل یا باطل شده باشد، حکم بلیت اوپن را دارد و مردم نگران نباشند. 

وی درباره بسته حمایتی از شرکت‌های حمل و نقلی، گفت: ابتدا اشخاص و خانوارها در اولویت هستند و سپس شرکت‌ها طبق اعلام ستاد مربوطه تا پایان اردیبهشت، بسته‌های حمایتی به شرکت‌ها پرداخت می‌شود و در روزهای آینده همه شرکت‌ها از ستاد مبارزه با کرونا، پیامک دریافت می‌کنند و به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات، معرفی می‌شوند.

وزیر راه و شهرسازی درباره ورود 12 هزار میلیارد تومان انواع پروژه ریلی و آزادراهی به بازار سرمایه، گفت: پروژه‌هایی که قرار است وارد بازار سرمایه و تامین مالی شود، 12 پروژه بزرگ زیرساختی است که در این باره در حال مذاکره با بورس هستیم که با توجه به مقبولیت بازار سرمایه، امیدواریم از این طریق تامین مالی شود. 

اسلامی افزود:‌در بازار سرمایه، چند الگو بررسی شد. یکی صندوق پروژه یکی هم در قالب بسته تجمیعی که در این باره در حال مذاکره هستیم.

وی درباره ورود و خروج کامیون‌های ایرانی و ترکیه‌ای، از مرز ایران و ترکیه، گفت: با توجه به اینکه هر کشور پروتکل و ضوابطی درباره کرونا اعمال کرده است، سخت گیری خاص خود را دارند.

وزیر راه و شهرسازی گفت:‌در حال حاضر تبادلات مرزی، در بخش ریلی فعال شده است و در بخش جاده‌ای هم تعداد انگشت شمار بارهای تجار ایرانی توسط کامیون‌هایی که یک در خالی به ترکیه بازمی‌گشتند، انجام شد. همچنین بارهایی در بنادر ترکیه و اروپا داشتیم، که با تعامل طرفین این بارها جابجا شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول