اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

عدم دخالت شوراها در به‌کارگیری نیرو در شهرداری‌ها

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری سمنان گفت: عدم دخالت اعضای شوراهای اسلامی شهرها در به‌کارگیری نیروها در شهرداری‌ها مورد توجه قرار گیرد.

عدم دخالت شوراها در به‌کارگیری نیرو در شهرداری‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان،‌ راضیه شهاب بعدازظهر امروز در نشست شورای اسلامی استان سمنان اظهار کرد: روز شوراها، روز پارلمان‌های محلی و روز عینیت بخشیدن به جلوه‌های مشارکت مدنی است.

وی بیان کرد: تعداد اعضای شورای اسلامی شهرهای تابعه استان سمنان، ۱۰۶ نفر است که از نظر جنسیتی، هشت درصد را زنان و ۹۲ درصد را مردان تشکیل می‌دهند.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری سمنان بیان کرد: اعضای شوراهای شهرهای استان سمنان به لحاظ وضع شغلی، ۳۱ درصد کارمند، ۴۳ درصد دارای شغل آزاد و ۲۶ درصد بازنشسته هستند.

شهاب افزود: تحصیلات اعضای شورای اسلامی شهرهای استان سمنان، ۶ درصد در مقطع دکتری، ۳۱ درصد فوق‌لیسانس و ۳۹ درصد لیسانس و مابقی دارای مدرک فوق‌دیپلم و دیپلم است.

وی گفت: در سال ۱۳۹۸ تعداد مصوبات جلسات شوراهای اسلامی، سه هزار و 583 مصوبه بود که از این تعداد، ۱۷ درصد مورد اعتراض اعضای هیأت تطبیق قرار گرفته و نسبت به وضع سایر استان‌های کشور عدد بسیار کمی است.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری سمنان گفت: این امر نشان‌دهنده آگاهی بسیار خوب اعضای شوراهای اسلامی شهرها به قوانین و مقررات مربوطه و همچنین آگاهی کافی به شرح وظایف خودشان است.

شهاب بیان کرد: ما دنبال این هستیم که این میزان کاهش بیشتری داشته و حتی یک مصوبه مورد اعتراض اعضای هیأت تطبیق قرار نگیرد که لازمه آن برگزاری دوره‌های آموزشی است.

وی گفت: در راستای برگزاری دوره‌های آموزشی لازم است نیازهای آموزشی شوراها احصا و با همکاری شورای استان این دوره‌ها برگزار شود.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری سمنان گفت: بیشترین اعتراضات هیأت تطبیق مربوط به شهرستان گرمسار و کمترین آن مرتبط با شوراهای شهرهای شاهرود و دامغان است.

شهاب اضافه کرد: انتظار ما از شوراهای اسلامی شهر و شورای استان این است که پیشنهادات مرتبط با تحقق شعار سال جهش تولید را ارائه دهند.

وی گفت: در راستای تحقق شعار سال، شوراهای اسلامی نسبت به پیگیری پروژه‌های نیمه‌تمام شهرداری‌ها همت گمارند و نسبت به فعال‌سازی هیأت عالی سرمایه‌گذاری اقدام شود و که در این راستا می‌طلبد از توان بخش خصوصی نهایت بهره‌برداری صورت گیرد.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری سمنان افزود: تصویب به‌موقع بودجه و توزیع بودجه سالانه و حسابرسی شهرداری‌ها و رعایت مقررات و قوانین و فرآیند قانونی و اخذ مجوز از مبادی مربوطه مدنظر قرار گیرد.

شهاب گفت: عدم دخالت اعضای شوراهای اسلامی شهرها در به‌کارگیری نیروها در شهرداری‌ها و عزل و نصب کارکنان شهرداری‌ها مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: در راستای رعایت حقوق شهروندی، زمینه اطلاع عموم مردم از مصوبات تصمیمات عملکرد بودجه و هزینه و درآمدها در دستور کار شوراها قرار گیرد.

انتهای پیام/2568/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول