اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

برف و باران بهاری در ماه دوم سال/‌11 اردیبهشت تهران خنک می‌شود

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا در نقاط مستعد بارش تگرگ و در ارتفاعات سردسیر البرز مرکزی و زاگرس مرکزی بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

برف و باران بهاری در ماه دوم سال/‌11 اردیبهشت تهران خنک می‌شود

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز در اغلب نقاط کشور غیر از هرمزگان، سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و جنوب خراسان رضوی در برخی ساعات بارندگی، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت داریم. همچنین امروز و فردا در نقاط مستعد بارش تگرگ و در ارتفاعات سردسیر البرز مرکزی و زاگرس مرکزی بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روز آینده 11 اردیبهشت رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در اغلب مناطق کشور غیر از سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان داریم.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد:‌ شدت بارش‌ها امروز در استان‌های واقع در زاگرس مرکزی و شمال فارس و روز آینده در شمال شرق کشور، فارس و برخی نقاط کرمان و همچنین استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: سامانه بارشی روز جمعه با شدت کمتر در شرق کشور فعال است و سپس از کشور خارج می‌شود؛ ‌بعدازظهر جمعه 12 اردیبهشت در برخی نقاط شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش پراکنده و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت:‌ روز شنبه 13 اردیبهشت سامانه بارشی دیگری وارد کشور می‌شود و موجب بارش در نیمه غربی کشور خواهد شد و در بعدازظهر شنبه در نیمه شرقی کشور رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان با بیان اینکه روز شنبه شدت بارش‌ها در شمال غرب، غرب، زاگرس مرکزی و جنوب سیستان و بلوچستان است، افزود: روز یکشنبه غیر از بوشهر، جنوب خوزستان و جنوب سیستان و بلوچستان در اغلب نقاط کشور سامانه بارشی فعال است.

وی در تشریح آخرین وضعیت جوی تهران گفت: آسمان پایتخت فردا ابری همراه با کاهش دما، در برخی ساعات بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 17 و 10 درجه خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: ‌امروز در پایتخت آسمان ابری، گاهی نیمه‌ابری، جهت باد جنوب شرقی و سرعت باد 10 کیلومتر بر ساعت است، دید افقی امروز در پایتخت بیش از 10 کیلومتر و نم نسبی 21 درصد است.

وی افزود: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 36 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان، شهر کرد با کمینه دمای صفردرجه سردترین مرکز استان خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا در مناطقی که ذکر شد احتمال آبگرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه‌ها وجود دارد که توصیه می‌شود مدیریت آب سدها در دستور کار باشد، اقدامات پیشگیرانه جهت حفظ محصولات کشاورزی انجام شود و از تردد و توقف در کنار رودخانه‌‌ها خودداری شود.

ضیائیان گفت: روز آینده نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس مواج است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول