اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

نوسازی 19 هزار اتوبوس گازی و برقی در سال جاری/تسریع در نوسازی 2 هزار اتوبوس برقی

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برنامه این وزارتخانه برای نوسازی 19 هزار دستگاه اتوبوس گازی و برقی درون شهری در سال جهش تولید، گفت: از این تعداد 2 هزار دستگاه شامل اتوبوس‌های برقی دورن شهری است که باید در ساخت و تحویل آنها تسریع شود.

نوسازی 19 هزار اتوبوس گازی و برقی در سال جاری/تسریع در نوسازی 2 هزار اتوبوس برقی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شاتا، رضا رحمانی تصریح کرد: با توجه ضرورت نوسازی و افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی کشور به خصوص در کلانشهرها برای اجرای بهتر طرح فاصله گذاری اجتماعی آن هم بعد از شیوع کرونا، تحقق اهداف کمی و کیفی طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل تجاری کشور یک اولویت اصلی به شمار می‌آید.

وی با اشاره به تاکید رییس جمهور در خصوص طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل تجاری کشور و پیگیری های ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد این طرح، گفت: با اجرای این طرح، آلودگی هوا و مصرف سوخت در سطح کشور کاهش یافته و اشتغال‌زایی و امنیت جاده‌ای برون‌شهری و درون‌شهری افزایش می یابد و همچنین روی افزایش صادرات انرژی و بهبود شاخص های زیست محیطی تاثیرگذار خواهد بود.

وی اضافه کرد: با توجه به مصوبه شورای اقتصاد در خرداد ماه سال گذشته، این طرح شامل ناوگان فرسوده به تعداد ۱۷۶ هزار و ۵۵۰ دستگاه است که باید در طول سه سال اجرایی می شده و از این تعداد 28 هزار دستگاه اتوبوس شهری و بیرون شهری در این طرح دیده شده است.

رحمانی تصریح کرد: در طرح خروج خودروهای فرسوده تجاری، نوسازی ناوگان شامل اتوبوس گازسوز شهری، اتوبوس بین شهری کامیون، کامیونت و مینی بوس است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طبق محاسبات انجام شده و با تکمیل طرح نوسازی بیش از ۱۷۶ هزار دستگاه ناوگان فرسوده، در مصرف بالغ بر 25 هزار و 400 میلیون لیتر سوخت در کشور طی هفت سال، صرفه جویی اتفاق خواهد افتاد.

رحمانی افزود: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به عنوان مسئول این طرح در وزارت صنعت، معدن و تجارت، اقدامات مقتضی را پیگیری و در این خصوص با چندین دستگاه و سازمان مرتبط همکاری دارد.

وی گفت: یکی از مهمترین الزامات در تحقق اهداف این برنامه همکاری بانکها با خودروسازان در تامین ضمانت نامه های بانکی مورد درخواست است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد و همچنین همکاری و مساعدت بیش از پیش بانک مرکزی و صندوق توسعه از الزامات اجتناب ناپذیر این طرح ملی است.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول