اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

شبیه‌سازی کردن اشغال جزایری در آب‌های عربستان توسط نظامیان آمریکا

نظامیان آمریکایی در روزهای گذشته تمرین شبیه سازی شده تصرف جزایر دشمن فرضی را با شرکت شماری از نیروهای دریایی بالگردها و هواپیماهای ترابری و جنگی خود در دو جزیره عربستان واقع در خلیج فارس برگزار کردند.

شبیه‌سازی کردن اشغال جزایری در آب‌های عربستان توسط نظامیان آمریکا

 به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک رسانه آمریکایی از اجرای عملیات مشترک تفنگداران دریایی و پرسنل نیروی دریایی این کشور و برگزاری تمرین شبیه‌سازی‌شده آبی خاکی و حملات هوایی در دو جزیره عربستان واقع در خلیج فارس خبر داد.

 به نوشته وبگاه «درایو» این تمرین درست چند روز بعد از تحرک قایق های تندرو سپاه در خلیج فارس انجام شده است.

در این رزمایش نیروهای یگان ۲۶ تفنگداران دریایی آمریکا و نیروهای کشتی جنگی «باتان» تمرین‌هایی را خلال ۲۰ تا ۲۲ آوریل ( دوشنبه یکم و چهارشنبه سوم اردیبهشت) در جزایر «کاران» و «کاریان» متعلق به عربستان برگزار کردند.

در این رزمایش تعدادی دیگری از کشتی‌های جنگی آمریکا از جمله «سن آنتونیو»  و «هارپرز»  نیز شرکت داشتند.

 

در این رزمایش عملیات تجسسی، مین روبی و تصرف جزایر فرضی، پیاده کردن نیروها با کمک بالگردهای «شینوک سوپر استالیون» و هواپیماهای «آسپری» و حمله به مواضع دشمن فرضی با بالگردهای جنگی «وایپر» و «ونوم» و جت‌های «هریر» صورت گرفت.

دریاسالار «جیمز مالوی» فرمانده مرکز فرماندهی نیروی دریایی آمریکا حاضر در منطقه در این خصوص گفت: «این تحولات آموزشی نه تنها به آمادگی ما برای پاسخگویی به بحران کمک می‌کند بلکه نشان‌دهنده سهم قابل توجه تیم نیروی دریایی و دریانوردی ایالات متحده در تضمین تردد دریایی در منطقه تحت کنترل فرماندهی مرکزی ایالات متحده است».

 

سازمان تروریستی سنتکام در روزهای گذشته مدعی شد که یازده فروند شناور نظامی ایران به شش کشتی نظامی آمریکایی نزدیک شده‌اند و برای آنها ایجاد مزاحمت کرده‌اند.

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه نیز در اطلاعیه‌ای، با هالیوودی خواندن روایت تروریست‌های آمریکایی از این ماجرا، تاکید شده است،  به آمریکایی‌ها توصیه می‌کنیم مقررات بین‌المللی و پروتکل‌های دریانوردی را در خلیج فارس و دریای عمان تمکین و از هرگونه ماجراجویی و روایت‌های جعلی و دروغ پرهیز کنند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول