اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تفریح و نشاط  /  بازی

اپلیکیشن های کاربردی برای ماه مبارک رمضان

در دنیای دیجیتال برنامه های زیادی مختص ماه رمضان طراحی شده که می تواند طی این 30 روز به کارتان بیاید.

اپلیکیشن های کاربردی برای ماه مبارک رمضان

به گزارش خبرنگار تفریح و نشاط خبرگزاری فارس، ماه مبارک رمضان فرصت خوبی است تا بتوانیم کارنامه معنوی خود را رصد کرده و احوالات درونی خود را مورد بازنگری قرار دهیم.

در این ماه ساعات اداری کمترمی شود، عادات غذایی مردم تغییر می کند، خیلی ها این ماه را فرصتی برای رژیم غذایی خود می دانند و بسیاری هم تلاش می کنند که در فضای معنوی این ماه مبارک بیشتر از گذشته به تقویت اعتقادات و ارتباط خود با خدا بپردازند.

حالا همزمانی این ماه مبارک با شیوع ویروس کرونا و خانه نشینی اجباری این فرصت را دو برابر هم کرده و شاید با فراغ بال بیشتری بتوانیم اعمال مذهبی خود را انجام دهیم.

در دنیای دیجیتال هم برنامه های زیادی مختص ماه رمضان طراحی شده که می تواند طی این 30 روز به کارتان بیاید.

 

اپلیکیشنی برای سحرخیزی

خیلی ها این روزها ترجیح می دهند از افطار تا سحر بیدار باشند، اما عده ای هم به دلیل مشغله کاری نیاز به استراحت دارند و از طرفی هم نمی توانند بدون خوردن سحری روزه بگیرند و حداقل باید نیم ساعت مانده به اذان صبح برای سحری بیدار شوند اما این بیدار شدن از خواب همیشه یک مشکل اساسی بوده و در سحرگاه ماه رمضان مشکل تر هم می شود.

اپلیکیشن ساعت «سحرخیز» همینجا به کارتان می آید، این برنامه به شکل واقعی برای بیدار شدن از خواب «اذیت» می کند و زنگ خود را تا جایی ادامه می دهد که خواسته اش را برآورده کند. خاموش کردن صدای زنگ سحرخیز به سادگی فشردن یک دکمه نیست، بلکه کاملاً از جایتان بلند شده و کار مشخصی انجام بدهید و آن، عکس گرفتن از یک QR Code یا شیء، تکان دادن گوشی یا روشن کردن چراغ محرک هایی هستند که صدای زنگ سحرخیز را قطع می کنند.

این برنامه برای سیستم عامل اندروید و با حجم 9.7 مگابایت از کافه بازار قابل دانلود است.

 

 

Farsi Azan Quran

با توجه به مشکلات موجود برای دریافت برنامه های قرآنی فارسی برای سیستم عامل ios، اپلیکیشن بسیار خوش‌ساخت و خوش‌سیمایی برای گوشی‌های آیفون وجود دارد که اطلاعات خود را در یک محیط مناسب در اختیار کاربران آیفون قرار می‌دهد.

در Farsi Azan Quran شما یک قرآن کامل با ترجمه‌ فارسی در اختیار خواهید داشت تا بتوانید هر کجا و در هر زمان که مایل بودید، آیات این کتاب آسمانی را بخوانید. آیات موجود در Farsi Azan Quran دارای ۱۱ ترجمه مختلف بوده و به‌صورت صوتی قابل پخش هستند تا اگر به هر دلیلی، توانایی خواندن آن را نداشتید، با صدای بهترین قاریان دنیا به قرآن گوش دهید.

علاوه بر متن قرآن، امکانات مفید دیگری هم در این برنامه وجود دارند که از میان آن‌ها می‌توان به امکان نمایش دقیق اوقات شرعی اشاره کرد، زمان دقیق اذان‌ در این بخش به اطلاع شما خواهد رسید و به کمک قابلیت اذان صوتی، می‌توانید بانگ اذان را در زمان صحیح و در گوشی خود پخش کنید.

ذکر شمار و قبله‌نما هم در این برنامه قرار گرفته‌ تا در انتها، با یک اپلیکیشن همه‌فن‌حریف برای ماه رمضان مواجه باشید. برای دانلود این برنامه که امکان تغییر والپیپر و فونت را نیز در خود جای داده است، می‌توانید از اپ استور کمک بگیرید.

 

آویز رمضان

این برنامه کاملاً سلیقه ای است اما بعضی ها دوست دارند که حال و هوای موبایل شان را در ماه مبارک رمضان، رمضانی کنند. اگر شما هم قصد انجام این کار را دارید، ساده ترین راه جستجوی کلید واژه والپیپر رمضان در گوگل است که هزاران نتیجه را پیش پایتان می گذارد.

اما اگر به دنبال یک مورد «خاص» می گردید، والپیپر زنده آویز رمضان می تواند نظرتان را جلب کند. این والپیپر زنده طرح های زیبایی از ماه و اسم رمضان و لیله القدر را به شکل یک آویز متحرک به پس زمینه موبایل و تبلت تان می آورد. این آویزها با تکان دادن موبایل تکان می خورند و می توان آن ها را از لحاظ رنگ و ابعاد و آیتم های دیگر شخصی سازی کرد.

البته برای دانلود این اپلیکیشن با حجم 5.8 مگابایت باید 1000 تومان هزینه بپردازید که فکر می کنیم برای داشتن یک والپیپر خاص و منحصر به فرد، هزینه زیادی نباشد.

این برنامه مختص گوشی هایی با سیستم عامل اندروید است که می توانید آن را از کافه بازار دانلود کنید.

 

آشپزی رمضان

مسئله ای که در ماه رمضان خیلی از خانم های خانه دار را درگیر می کند این است که برای افطاری چه چیزی درست کنند که هم معده را اذیت نکند و هم مواد مغذی و ویتامین ها را در خودش داشته باشد.

اپلیکیشن «آشپزی رمضان» برای اندروید و به‌ طور اختصاصی برای آشپزی در ماه رمضان ساخته و منتشر شده است و در آن می‌توانید دستور پخت غذاها و خوردنی‌های خوشمزه‌ای که مناسب سحری یا افطاری هستند را یاد بگیرید.

از انواع سوپ و آش گرفته تا روش پخت زولبیا و بامیه همگی در این برنامه وجود دارند و می‌توانید با استفاده از لیست مواد اولیه و راهنمای تهیه، شخصاً اقدام به پخت آن‌ها کنید

باقلوا، حلوای خانگی، آش رشته، آش ماسووا، آش برگ مو، سوپ مرغ و ده‌ها غذای جدید و لذیذ دیگر از مواردی هستند که در این برنامه به آن‌ها دسترسی خواهید داشت و می توانید آن را از طریق کافه بازار و به صورت رایگان دانلود کنید.

 

«مانکن»، برنامه ای برای رسیدن به وزن ایده آل در ماه رمضان

ماه رمضان برای افراد چاق و یا دارای اضافه وزن فرصت بسیار خوبی است که به وزن ایده آل شان برسند. برای کمک به این موضوع صدها اپلیکیشن ایرانی و خارجی مختلف را می توانید به کار بگیرید اما شاید با هیچ کدام به اندازه اپلیکیشن فارسی مانکن نتوانید راحت باشید.

مانکن در اصل یک اپلیکیشن کالری شمار است که می تواند شما را برای دریافت کالری مورد نیاز برای رسیدن به تناسب اندام راهنمایی کند، یکی از بهترین قابلیت های این اپلیکیشن هدف گذاری است، مثلاً می توانید برای آن تعیین کنید که تا پایان رمضان باید 10 کیلوگرم از وزن تان را کاهش داده باشید.

مانکن بسته به هدفی که تعیین کرده اید، کالری مورد نیاز روزانه بدن شما را تعیین می کند که همگی بر اساس اصول علمی و با مشورت متخصصان تغذیه محاسبه شده اند.

این برنامه با حجم 20 مگابایت تاکنون 50 هزار نصب فعال داشته، شما هم می توانید مانکن را به صورت رایگان از کافه بازار دانلود کنید.

 

منتخب مفاتیح (قلم هوشمند همراه)

در این برنامه بیشتر از 150 دعا، مناجات و زیارت از کتاب شریف مفاتیح الجنان که هم قسمت های معروف و پراستفاده این گنجینه معنوی را پوشش می دهد، به صورت صوتی با ویژگی قلم هوشمند در اختیار شما قرار دارد. دسترسی به بیش از 370 فایل صوتی از 50 مداح، تنوع و قدرت انتخاب بالایی به شما می دهد. 

تمام صوت ها با متن اصلی هماهنگ هستند و با لمس کردن هر عبارت، صوت دعا از اول فراز آن عبارت پخش می شود و در پایین صفحه، ترجمه فراز در حال پخش را می بینید. 
همچنین فهرست برنامه علاوه بر داشتن امکان جستجوی سریع و ایجاد فهرست دعاهای برگزیده، طوری طراحی شده که دسترسی به هر دعا در همه فصل های مرتبط امکان پذیر است تا راحت و سریع به دعای مورد نظر برسید.

البته پیش از دانلود باید بدانید که بسیاری از امکانات اپلیکیشن (برای جلوگیری از حجیم شدن آن) نیازمند دانلود از اینترنت هستند، بنابراین بهتر است که بلافاصله بعد از نصب اپ، تمام چیزهایی که لازم دارید را دانلود کنید که دیگر برای استفاده آفلاین مشکلی نداشته باشید.

این برنامه با حجم 11 مگابایت به صورت رایگان از کافه بازار قابل دانلود است.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول