اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تبریز جایگاه خود در حوزه صنعت خودرو را از دست داده است/ تبدیل تبریز به قطب سوم خودروسازی کشور

استاندار آذربایجان‌شرقی بر لزوم ساماندهی واحدهای صنعتی استان با هدف بازگشت آذربایجان‌شرقی به جایگاه سابق خود در حوزه خودروسازی تاکید کرد.

تبریز جایگاه خود در حوزه صنعت خودرو را از دست داده است/ تبدیل تبریز به قطب سوم خودروسازی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا پورمحمدی امروز در مراسم افتتاح خط تولید موتور 355 دیزل و خط مونتاژ گیربکس سمند در تبریز اظهار داشت: باید بپذیریم که آذربایجان‌شرقی و تبریز جایگاه سابق خود در حوزه صنعت خودرو را از دست داده و این در حالی است که ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های تولید خودرو به‌ویژه قطعه‌سازی تبریز در کشور کم‌نظیر است.

وی در ادامه با تشریح وضعیت نامناسب صنایع استان افزود: ادامه حیات و بقای بسیاری از واحدهای صنعتی آذربایجان‌شرقی در حوزه‌های مختلف نیازمند حمایت جدی از سوی دولت به‌ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به مباحث تبدیل تبریز به قطب سوم خودروسازی کشور تاکید کرد: این موضوع در حالی مطرح می‌شود که زنجیره تولید خودرو از سال‌ها پیش در این شهر وجود دارد و تنها با ساماندهی واحدهای صنعتی فعال در این حوزه همچون قطعه‌سازان، تبریز به‌صورت بالفعل به یکی از قطب‌های اصلی خودروسازی کشور تبدیل خواهد شد. شرکت‌هایی چون ایران خودرو تبریز، چرخشگر، ایدم، تراکتور سازی و... از افتخارات صنعتی استان هستند.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول