اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مجروح شدن 23 نظامی ارتش لبنان در آشوب طرابلس و صیدا

فرماندهی ارتش لبنان در بیانیه‌ای از زخمی شدن بیش از بیست نظامی در آشوب‌های شب گذشته طرابلس و صیدا خبر داد.

مجروح شدن 23 نظامی ارتش لبنان در آشوب طرابلس و صیدا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، فرماندهی ارتش لبنان اعلام کرد، در نتیجه آشوب‌های شب گذشته (چهارشنبه شب) در طرابلس (در شمال ) و صیدا (در جنوب) ۲۳ نظامی ارتش زخمی شده‌اند که جراحت یکی از آنها شدید است و احتمالا انگشت دستش قطع می‌شود.

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، در ادامه این بیانیه آمده: ۲۴ نفر از جمله دو سوری و دو فلسطینی به دلیل پرتاب مواد آتش‌زا، پرتاب سنگ و کوکتل مولوتوف به سمت نظامیان ارتش، به راه انداختن آشوب و تعدادی به اموال دولتی و خصوصی بازداشت شده‌اند و برای بازجویی به طرف‌های مربوطه تحویل داده شده‌اند.

در تظاهرات و درگیری‌های سه‌شنبه شب لبنان نیز بیش از هشتاد نظامی لبنانی زخمی شدند. 

طرابلس در شمال لبنان چهارشنبه شب (دیشب) را نیز ناآرام سپری کرد و برای سومین شب متوالی شاهد درگیری‌های شدید میان معترضان و نیروهای امنیتی بود.

معترضان لبنانی در میدان «النور» طرابلس به عنوان کانون اعتراضات لاستیک خودرو آتش زدند، ورودی‌های منتهی با آن را بستند و فریادهای در اعتراض به فساد، گرانی، افزایش قیمت مواد غذایی و دلار سر دادند و خواستار بازگرداندن اموال به غارت رفته شدند.

اما برخی مناطق دیگر لبنان نیز شاهد اعتراضاتی بود. دهها معترض در برابر بانک لبنان در «النبطیه» (در جنوب) تجمع کردند. آنها شعارهایی علیه «ریاض سلامه» رئیس بانک مرکزی سر دادند.

در صیدا (در جنوب لبنان) هم اعتراضاتی علیه سیاست‌های مالی وبانکی به راه افتاد و معتراضان ورودی یک بانک را با کوکتل مولوتوف آتش زدند.

اعتراضات لبنان از جمعه گذشته و با افزایش شدید نرخ برابری دلار در برابر لیر کلید زده شد اما طی سه شب گذشته شدت گرفت.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول