اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

نشست مطالبه‌گری چالش‌ها و مشکلات کارگری در پساکرونا برگزار شد

نشست مطالبه‌گری چالش‌ها و مشکلات کارگری در پساکرونا با حضور نمایندگان جامعه کارگری، نمایندگان مجلس، نماینده دولت و اساتید و دانشجویان برگزار شد.

نشست مطالبه‌گری چالش‌ها و مشکلات کارگری در پساکرونا برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، صبح امروز نشست مطالبه‌گری چالش‌ها و مشکلات کارگری توسط معاونت مطالبه‌گری و گفتمان‌سازی بسیج دانشجویی استان اصفهان، به مناسبت روز جهانی کارگر در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد. 

در این این نشست که با حضور نمایندگانی از جامعه کارگری، نماینده‌ای از سوی دولت، منتخبان قدیم و جدید مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از اساتید و دانشجویان برگزار شد، نمایندگان جامعه کارگری مطالبات و اعتراضات خود را نسبت به مشکلات کارگران بیان کردند. 

جلسه با قرائت بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های اصفهان به مناسبت روز جهانی کارگر آغاز شد و در ادامه دانشجویان بسیجی و فعالان عرصه مطالبه‌گری پرسش‌هایی را از نمایندگان مجلس و نماینده‌ی دولت در این جلسه بیان کرده و خواستار حل مشکلات جامعه کارگری شدند. 

در این نشست اردشیر رستمی، دانشجوی رشته حقوق و فعال دانشجویی اظهار داشت: وقتی بخواهیم قانونی را تنظیم کنیم، باید به قانون اساسی برگردیم؛ در مقدمه قانون اساسی آمده که اقتصاد وسیله است نه هدف، همچنین اصل رفع نیازهای انسان در جریان رشد و تکامل او است، در مقدمه قانون اساسی تفاوت اقتصاد ما و اقتصاد تکنوکرات و لیبرال مشخص است و این مقدمه باید اجرایی شود. 

وی عنوان کرد: اگر بحث توسعه اقتصاد است که مبنای فکری انقلاب هم عدالت اجتماعی است، از این رو نباید کارگر را زیر چرخ تولید له کرد، در قانون اساسی بارها به رفع نیازهای اساسی مردم اشاره شده است. 

رستمی گفت: قانون کار آمده بود تا روابط کارگر و کارفرما را به عدالت و توازن برساند بنابراین تعادل در حقوق کار باید رعایت شود. 

این فعال دانشجویی اظهار کرد: هزینه‌های تولید بسیار افزایش پیدا کرده است، طی این سال‌ها تیم اقتصادی دولت از مسؤولیت فرار کرده است، دولت باید مشوق اقتصادی قرار دهد و عوارض و مالیات را تغییر دهد، اگر دولت باید در حمایت خود دوجانبه عمل کند. 

پس از آن محسن نجفیان اظهار کرد: این جلسه تنها برای بیان مشکلات و بیان حرف‌های خوب نیست، ما قشر دانشجو دنبال حرفی هستیم که به عمل برسد. 

این فعال دانشجویی ادامه داد: نزدیک چهل درصد جامعه را کارگران تشکیل می‌دهند از نمایندگان به‌ویژه نمایندگانی که داخل مجلس هستند درخواست داریم که برای تصحیح قانون کاری کاری انجام دهند، کارگر وقتی امنیت شغلی نداشته باشد مشکلات دیگر هم برایش رخ می‌دهد. 

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام حسین میرزایی، منتخب مردم اصفهان در یازدهمین مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: من به عنوان کسی که از سال ۹۰ کارآفرین بوده‌ام، اعتقاد دارم که ما در کشور مشکل کمبود نیروی کار ماهر داریم. 

وی ادامه داد: بسیاری از کارگران ما بهره‌وری لازم را برای آن ندارند که کارفرما حقوقی نسبت به کار آن‌ها را پرداخت کند، به نوعی مشکل کاردان و کارکن داریم. 

میرزایی گفت: فرآیند آموزش و پرورش ما فرآیندی نیست که نیرو کار ماهر پرورش دهد و تحصیل‌کردگان سودی برای تولید کشور ندارند. 

همچنین عباس مقتدایی، دیگر منتخب مردم اصفهان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این نشست اعلام کرد: ما نمایندگان جدید به این جمع بندی رسیدیم که کمیسیون‌های تخصصی را بر اساس نیاز عامی کشور و ملاحظاتی که در استان اصفهان که جامعه کارگری دارد انتخاب کنیم. 

وی بیان کرد: علی‌رغم این‌که در دوره قبل نمایندگی مجلس بودنم عضو کمیسیون آموزش و پرورش بودم و تخصصی هم در کمیسیون سیاست خارجی مجلس دارم ولی وارد کمیسیون اجتماعی خواهم شد زیرا نیاز امروز کشور در این بخش است. 

همچنین در این نشست، مهدی طغیانی منتخب مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ، حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، حمیدرضا بابایی نماینده جامعه کارگری، محسن احمدی رییس اداره روابط کار اصفهان، محمد یاراحمدیان رئیس مجمع نمایندگان کارگران و تعدادی از اساتید و دانشجویان اصفهانی نیز به بیان نقطه‌نظرات خود پرداختند. 

انتهای پیام/۶۳۰۶۴/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول