اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

ابتکار جالب هیأت مشهدی دوره قرآن ماه رمضان را برپا نگه داشت

مسوول کانون و هیات فرهنگی جواد الائمه از برپایی مجازی جلسات قرآن خبر داد و گفت: هر شب چهار خانواده بانی برگزاری جلسه قرآن می‌شوند و هر خانواده یک حزب قرآن را تلاوت می‌کند تا شبی یک جزء قرآن در ماه مبارک رمضان را تلاوت کنیم.

ابتکار جالب هیأت مشهدی دوره قرآن ماه رمضان را برپا نگه داشت

مهدی رجب‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، در خصوص فعالیت‌های کانون فرهنگی جواد الائمه در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: جلسات قرآن ماه مبارک رمضان در کانون جواد الائمه که پیشینه حدود 20 ساله دارد امسال به صورت مجازی برگزار می‌شود و اتفاقا بسیار هم مورد استقبال خانواده‌ها قرار گرفته است.

مسوول کانون فرهنگی جواد الائمه در توضیح نحوه اجرای جلسات قرآن مجازی، بیان کرد: هر شب چهار خانواده بانی برگزاری جلسه قرآن می‌شوند و راس ساعت 21 هر خانواده یک حزب قرآن را تلاوت می‌کند تا شبی یک جزء قرآن در ماه مبارک رمضان را تلاوت کنیم.

وی گفت: علاوه بر این، طرح و مسابقه 30 شب 30 سوال جلسات قرآن هم برپا است و هر شب 30 سوال از جزء قرآنی که قرائت شده طرح می‌شود و اعضای کانون، خانواده‌ها و افراد مختلف به آن پاسخ می‌دهند و شب عید فطر قرعه‌کشی می‌کنیم و به افراد برگزیده هم هدیه می‌دهیم.

توزیع بسته‌های معیشتی برای قشر نیازمند

رجب‌پور با اشاره به اینکه سال‌های گذشته بانی داشتیم و برنامه افطاری و سحری در مسجد جواد الائمه بر پا بود، خاطرنشان کرد: هر کسی جلسه قرآن داشت هزینه پذیرایی را نیز متقبل می‌شد که امسال خواستیم خانواده‌ها این هزینه را بدهند تا در قالب بسته معیشتی به خانواده‌های نیازمند برسانیم.

مسوول کانون فرهنگی جواد الائمه یادآور شد: فعالیت‌های کانون در قالب پویش مواسات و توزیع بسته معیشتی میان نیازمندان از ولادت امام جواد(علیه السلام) در اسفندماه آغاز شد، چراکه هر سال اجتماع جوادیون را داشتیم اما امسال با توجه به شرایط به توزیع بسته بهداشتی و غذایی پرداختیم و مرحله دوم توزیع بسته معیشتی نیز در نوروز انجام شد.

وی بیان کرد: کانون جواد الائمه یک کانون مردمی است و معمولا هم قشر محروم در فعالیت‌های آن شرکت می‌کنند و ما در بحث شناسایی و توزیع، هم دقیق و هم یک گام جلوتر هستیم چرا که شعبه قاسم آباد، سیس آباد، عباس آباد و مهرآباد ما فعال است.

رجب پور با اشاره به توزیع بسته‌های معیشتی در نوروز متذکرشد: نوروز 300 بسته 500هزارتومانی توزیع کردیم و 90کارت خرید 110 هزار تومانی نیز در اختیار خانواده‌ها قرار دادیم.

اعطای 40 میلیون وام قرض الحسنه به نیازمندان

مسوول کانون جواد الائمه از اعطای حدود 40 میلیون وام قرض الحسنه به مردم نیازمند خبر داد و گفت: برخی از افراد در کانون جواد الائمه راننده تاکسی، راننده وانت، دارای فروشگاه کوچک و اغذیه فروش هستند که در شرایط شیوع کرونا کار و فعالیتشان تعطیل شده بود به همین دلیل وام‌های سه تا یک میلیون تومانی با اقساط یک ساله در اختیار آنها قرار دادیم.

وی خاطر نشان کرد: در ماه مبارک رمضان و باتوجه به سخنان رهبری گام سوم توزیع بسته معیشتی را در اول ماه مبارک انجام دادیم و هر بسته که مبلغی حدود 300هزار تومان بود را در میان افراد نیازمند توزیع کردیم.

رجب پور تصریح کرد: کار دیگری که داریم توزیع 40 بسته معیشتی برای شب ولادت امام حسن مجتبی (علیه السلام) است و علاوه بر آن سرکشی به روستاهای اطراف مشهد و تسویه بدهی آنها به فروشگاه‌های کوچک محله شان نیز را در دستورکار قرار دادیم که به زودی اجرا می‌شود.

مسوول کانون فرهنگی جواد الائمه گفت: کانون جواد الائمه یک مجموعه خانواده محور است و فعالیت‌هایی که انجام می‌شود برای محور خانواده است به طور مثال مسابقه خاطره بازی عکس برای کودکان و نوجوانان را در ایام شیوع بیماری اجرا کردیم که هدف سرگرم کردن کودکان بود و آنها عکس‌های خود در اردو و مساجد و هیئات را ارائه می‌کردند.

وی افزود: اکنون هم هر شب در فضای مجازی آداب زیارت، احترام به پدر و مادر و آداب روزه داری را نشر می‌دهیم که یک کار ابتدایی برای قشر کودک و نوجوان و آشنایی آنها با ایام ماه مبارک رمضان است.

نگران کرونای اعتقادی هستم

رجب پور یادآور شد: درست است که اکنون همگی برای تهیه و توزیع بسته معیشتی احساس تکلیف می‌کنیم اما نباید رسالت اصلی و کار فرهنگی و خوراک دهی اعتقادی را فراموش کنیم کرونای بهداشتی به فضل الهی و مدد امام رضا( علیه السلام) ریشه کن می‌شود اما من نگران کرونای اعتقادی هستم که شاید با شرایط جدید کمی سست شدیم به همین دلیل باید به آن نگاه ویژه داشت.

انتهای پیام/ 70061

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول