اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

فعالیت بیش از ۴ هزار خانوار در خراسان شمالی در زمینه پرورش کرم ابریشم

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی، از فعالیت بیش از ۴ هزار خانوار خراسان شمالی در پرورش کرم ابریشم خبر داد و گفت: ۱۲۳ هزار اصله نهال توت به‌صورت رایگان بین نوغانداران این استان توزیع شده است.

فعالیت بیش از ۴ هزار خانوار در خراسان شمالی در زمینه پرورش کرم ابریشم

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی، محمد محمدزاده از توزیع ۱۲۳ هزار اصله نهال توت در خراسان شمالی خبر داد و اظهار کرد: امسال همچنین پنج هزار و ۵۰۰ جعبه تخم نوغان بین نوغانداران این استان توزیع‌شده است.

وی افزود: حرفه نوغانداری در شهرستان‌های راز و جرگلان، بجنورد، مانه و سملقان این استان انجام می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی بابیان اینکه سال گذشته ۲۰۸ تن پیله ابریشم در استان تولید شد، افزود: هم‌اکنون  چهار هزار و ۱۳۳ هزار خانوار کار پرورش کرم ابریشم را در این استان انجام می‌دهند.

وی به حمایت‌های دولتی به خانوارهای نوغاندار اشاره‌ای کرد و اظهار داشت: برای حمایت از نوغانداران، تأمین تخم نوغان به‌صورت یارانه‌ای و به قیمت سال‌های گذشته  ۷۵ هزار ریال به فروش می‌رسد.

محمدزاده گفت: از هر جعبه تخم نوغان ۴۲ کیلوگرم پیله تر ابریشم تولید می‌شود که خراسان شمالی از این نظر رتبه نخست کشور را دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی بابیان اینکه در خراسان شمالی میانگین تولید پیله تر از هر جعبه نوغان ۴۲ کیلوگرم است، افزود: در برخی نقاط استان این میزان تا ۶۲ کیلوگرم نیز می‌رسد.

محمدزاده یکی از مشکلات این بخش را نبود نهالستان توت بیان کرد و افزود: سنتی بودن فرایند تولید پیله تر نیز یکی دیگر از مشکلات این بخش است.

وی قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم پیله تر ابریشم ۵۶ درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش‌یافته است، هم‌اکنون قیمت آن  سه میلیون و ۳۵ هزار ریال تعیین‌شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول