اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

معلم با بی‌تفاوتی بیگانه است/تازه‌کاری که الفبای معلمی را خوب می‌داند

دانشجوی فرهنگی جوان استان در دوره کارورزی با دانش‌آموزانی روبه‌رو شد که از قشر ضعیف و آسیب‌دیده جامعه بودند، این معلم تازه‌کار که الفبای معلمی، عشق ورزیدن و دلسوز بودن را خوب بلد بود بی‌تفاوت نماند و برای کمک به این دانش‌آموزان دست به کار شد.

معلم با بی‌تفاوتی بیگانه است/تازه‌کاری که الفبای معلمی را خوب می‌داند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، دانشجوی فرهنگی جوان استان در دوره کارورزی با دانش‌آموزانی روبه‌رو شد که از قشر ضعیف و آسیب‌دیده جامعه بودند، این معلم تازه‌کار که الفبای معلمی، عشق ورزیدن و دلسوز بودن را خوب بلد بود بی‌تفاوت نماند و برای کمک به این دانش‌آموزان دست به کار شد.

در زیر گفت‌وگوی خبرنگار فارس با این دانشجوی فرهنگی جوان را بخوانید.

سیده مریم حسینی تشنیزی با بیان اینکه معلمی شغلی سرشار از عشق و نیازمند خلاقیت، علاقه و هنر است، گفت: بهمن‌ماه سال گذشته برای شروع به کار در اولین دوره کارورزی توسط استاد گروه‌بندی شدیم که گروه ما فعالیت خود را در مدرسه‌ای که عمده دانش‌آموزان آن از قشر ضعیف بودند، آغاز کرد.

عمده دانش‌آموزان مدرسه ما از قشر ضعیف بودند

وی ادامه داد: در شروع کارورزی با دیدن شرایط مدرسه و سپس آشنایی با مدیر مدرسه متوجه جو و شرایط حاکم بر مدرسه و وضعیت دانش‌آموزان نیازمند شدیم و ۱۳۰ دانش‌آموز با شرایط مالی ضعیف در این مدرسه شناسایی شد که از لحاظ خانوادگی، اقتصادی، فرهنگی، عاطفی، تحصیلی و روحی دچار مشکلاتی بودند.

این دانشجوی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه از دیدن این شرایط متاثر شدم ادامه داد: حسی درونی من را به کمک و تلاش برای این دانش‌آموزان واداشت و تصمیم گرفتم که در حد توان و وسع خود اقدام به جمع‌آوری کمک برای این دانش‌آموزان کنم.

حسینی اظهار داشت: با تهیه متنی در باب تشریح وضعیت دانش‌آموزان و به اشتراک گذاشتن آن در صفحات مجازی خودم و دوستانم مبلغی پول جمع‌آوری شد.

وی با بیان اینکه قرار بر تهیه لباس و مواد غذایی برای شب عید بچه‌ها شده بود، گفت: خرید ما برای بچه‌ها در زمان عید با توجه به تعطیلی مدارس و وجود بیماری کرونا به تعویق افتاد و از آنجا که خداوند در کار خیر یاری‌گر انسان‌هاست، حکمت این تعویق این بود که آقای محمودیان هم ما را در این امر خیرخواهانه یاری کرده و مقدار زیادی از هزینه‌ها را تقبل و جمع‌آوری کند.

تهیه بسته‌های موادغذایی برای 60 دانش‌آموز نیازمند

این دانشجوی فرهنگی با اشاره به اینکه ما تمامی تلاش خود را برای انجام این کار کردیم، افزود: در تماس و مشورت با مدیر مدرسه از نیاز دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان در این ایام به موادغذایی مطلع شدیم و برای تعداد ۶۰ نفر از دانش‌آموزان ما بسته‌های مواد غذایی تهیه و در مدرسه بسته‌بندی کردیم.

حسینی عنوان کرد: این اولین‌باری بود که بانی چنین کاری شدم و در کار خیر جمعی شرکت کردم، از انجام این کار احساس خوبی به دست آوردم و تصمیم بر استمرار  این کار دارم؛ این اقدام بسیاری از هم‌کلاسی‌هایم را ترغیب به انجام چنین فعالیت‌هایی کرد.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول