اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

کشت کلزا در ۴ هزار هکتار از اراضی آذربایجان ‌غربی/ پیش‌بینی برداشت ۷۳۰ هزار تن گندم در سال جاری

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی، از برنامه‌ریزی برای توسعه کشت کلزا در این استان خبر داد و گفت: در ۴ هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی کلزا کشت می‌شود.

کشت کلزا در ۴ هزار هکتار از اراضی آذربایجان ‌غربی/ پیش‌بینی برداشت ۷۳۰ هزار تن گندم در سال جاری

اکبر کرامتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار کرد: آذربایجان‌غربی از مراکز اصلی تولید دانه‌های روغنی به خصوص کلزا است و در ۴هزار هکتار از اراضی استان، دانه روغنی کلزا کشت شده و مزارع کلزا نیز در وضعیت سبز مطلوبی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه‌ شهرستان پلدشت رتبه اول تولید دانه‌های روغنی را در استان دارد، افزود: اقدامات و برنامه‌های خوبی برای توسعه کشت کلزا در استان برنامه‌ریزی شده و در دست اجرا است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به تولید گندم در آذربایجان‌غربی، اعلام کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده حدود ۷۳۰ هزار تن گندم از مزارع استان در سال زراعی جاری برداشت می‌شود.

وی اضافه کرد: سال زراعی جاری، حدود ۹۰ هزار هکتار از اراضی استان به کشت گندم آبی و بیش از ۲۸۷ هزار هکتار از اراضی دیم استان به کشت گندم دیم اختصاص یافته است.

کرامتی افزود: پیش‌بینی می‌شود در شرایط مطلوب، حدود ۵۹۰ هزار تن محصول گندم مازاد برمصرف گندمکاران استان از سوی مراکز خرید دولتی خریداری شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی تصریح کرد: بیش از ۴۰ هزار تن انواع کودهای کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار گرفته و خط اعتباری ۸۰ میلیارد تومانی برای تامین ماشین‌های مکانیزه اعم از کمباین به تعداد ۲۳ دستگاه و تراکتور به تعداد ۵۲۰ دستگاه وارد چرخه تولید گندم استان شده است.

کرامتی یادآور شد: امسال به لحاظ تولید در مقایسه با سال گذشته در شرایط یکسان قرار داریم و افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی تولید محصول برآورد می‌شود.

وی افزود: امسال افزایش قیمت خرید تضمینی گندم در حدود ۲۵۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم پیش‌بینی می‌شود که ۵۹۰ هزار تن گندم به مراکز خرید دولتی استان توسط گندمکاران تحویل داده می‌شود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول