اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ادامه واکنش‌ها به تصمیم آلمان علیه حزب‌الله

احزاب و جریان‌های مختلف لبنانی و فلسطینی، تروریستی اعلام کردن حزب‌الله در آلمان را «تن دادن تحقیرآمیز» برلین به دیکته‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی دانستند.

ادامه واکنش‌ها به تصمیم آلمان علیه حزب‌الله

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت کشور آلمان پنجشنبه گذشته (یازده اردیبهشت) اعلام کرد که فعالیت‌های حزب‌الله لبنان در خاک این کشور اروپایی را ممنوع کرده است و در ادامه آن را به عنوان یک «سازمان تروریستی» معرفی کرد.

این موضوع در طی دو روز اخیر با واکنش‌های زیادی از جمله واکنش جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی فلسطین، انصارالله یمن و سوریه همراه بوده است و این عکس‌العمل‌ها هنوز ادامه دارد.

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، حزب ملی-اجتماعی سوریه ضمن محکوم کردن تصمیم وزارت کشور آلمان گفت: این تصمیم، فرمانبرداری تام از دیکته‌های صهیونیستی-آمریکایی و یک چالش آشکار برای تمامی جنبش‌های مقاومت است که قوانین و منشورها حق مشروع آنها در مقاومت علیه اشغالگر و نژادپرستی را تضمین می‌کند.

بنا به گزارش «المنار»، ائتلاف احزاب، نیروها و شخصیت‌‌های ملی لبنان نیز این تصمیم را «تن دادن تحقیرآمیز» دولت آلمان به فشارهای آمریکا برای حمایت از رژیم غاصب صهیونیستی خواند، خواستار انصراف فوری آلمان از این تصمیم شد و افزود، این تصمیم ضربه‌ای به روابط آلمان و لبنان است.

دبیرخانه کنگره عمومی احزاب عربی نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، اتخاذ چنین تصمیمی از سوی دولت آلمان آنهم در زمانی مشکوک، سوال‌های زیادی را درباره هدف گرفتن تمام لبنان ایجاد می‌کند بویژه آنکه حزب‌الله از طیف‌های اصلی ملت لبنان است.

در ادامه این بیانیه تأکید شده، آلمان به دیکته‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی تن داده و دیگر در تصمیم‌گیری خود مستقل نیست.

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین هم اعلام کرد، این تصمیم در راستای هدف گرفتن تمام گروه‌های مقاومت در منطقه اتخاذ شده، گروههایی که رژیم اشغالگر صهیونیستی و دولت آمریکا به همراه متحدانشان در حال کار علیه آنها هستند.

 جریان «الوفاء الاسلامی» بحرین هم تأکید کرد، این تمصیم آلمان در راستای فشارهای آمریکا و رژیم صهیونیستی گرفته شده و این واقعیت را که حزب‌الله نماینده بخش زیادی از ملت لبنان و محبوبیت مردمی آن در جهان است، نادیده گرفته است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول