اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نماینده عراقی: حملات اخیر بیانگر وجود هماهنگی بین آمریکا و داعش است

یک نماینده پارلمان عراق تشدید حملات داعش طی چند ماه گذشته در این کشور را بیانگر وجود توافقات و هماهنگی بین آمریکایی‌ها و عناصر باقی مانده داعش دانست.

نماینده عراقی: حملات اخیر بیانگر وجود هماهنگی بین آمریکا و داعش است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جاسم البخاتی» نماینده پارلمان عراق از جریان حکمت گفت که آمریکایی‌ها و عناصر داعش از اوضاع فعلی عراق سوء استفاده می‌کنند.

البخاتی در مصاحبه با وبگاه «المعلومه» گفت که بحران‌های سیاسی، اقتصادی و بهداشتی تأثیرات منفی بر اوضاع امنیتی داشته و آمریکایی‌ها و داعش به سوء استفاده از این وضعیت روی آورده‌اند و در نتیجه حملات به مناطق مختلف کرکوک، دیالی و صلاح‌الدین تشدید شد.

وی به سوء استفاده آمریکایی‌ها و داعش از بحران‌های کنونی عراق و خلأ به وجود آمده در بخش امنیتی در برخی مناطق اشاره کرد و به نهادهای امنیتی و دولت درباره ازسرگیری بمب‌گذاری‌های جدید در این مناطق و حتی مناطق مرکزی هشدار داد.

این نماینده پارلمان عراق همچنین فراکسیون‌های سیاسی را به تشکیل فوری دولت به منظور اجتناب از خطرات احتمالی فراخواند.

وی افزود که حملات داعش طی چند ماه گذشته در این کشور بیانگر وجود توافقات و هماهنگی بین آمریکایی‌ها و عناصر باقی مانده داعش است.

بامداد امروز (شنبه - دوم می)، پایگاه خبری شبکه «الرشید» عراق از افزایش شمار قربانیان حمله تروریستی صبح امروز عناصر داعش از چند محور به جنوب استان صلاح‌الدین، خبر داد و اعلام کرد که در این حمله تروریستی ۹ نیروی الحشد الشعبی به شهادت رسیدند و ده نفر زخمی شدند.

پیشتر اعلام شده بود که حمله گروه تروریستی داعش به نیروهای الحشدالشعبی در منطقه «مکیشیفه» در استان صلاح‌الدین به شهادت شش نفر از نیروهای الحشد الشعبی منجر شده است.(جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول