اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

باید برای دوران پسا کرونایی برنامه‌ریزی کنیم/ قرار نیست درِ مساجد بسته باشد

استاندار قزوین گفت: ما در دوران پس از کرونا با مشکلاتی روبرو خواهیم شد و لازم است تا همانگونه که با انسجام همه جانبه بیماری کرونا را کنترل کردیم، با حفظ وحدت و همبستگی بیشتر اجتماعی برای عبور از مشکلات دوران پسا کرونا هم برنامه‌ریزی کنیم.

باید برای دوران پسا کرونایی برنامه‌ریزی کنیم/ قرار نیست درِ مساجد بسته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، هدایت الله جمالی پور استاندار در جلسهٔ شورای فرهنگ عمومی استان که ظهر امروز در شبستان امیرالمؤمنین(ع) مسجدالنبی(ص) برگزار شد گفت: پس از شیوع ویروس کرونا شاهد همدلی بسیار خوب مردم بودیم، با همراهی مردم و اقدامات مسؤولان شیوع بیماری به سرعت در استان مدیریت شد و در حالی که به دلایل مختلف می‌توانستیم به یک استان بحرانی تبدیل شویم اما وضعیت را به خوبی کنترل کردیم.

وی افزود: ما در دوران پس از کرونا با مشکلاتی روبرو خواهیم شد و لازم است تا همانگونه که با انسجام همه جانبه بیماری کرونا را کنترل کردیم، با حفظ وحدت و همبستگی بیشتر اجتماعی برای عبور از مشکلات دوران پسا کرونا هم برنامه‌ریزی کنیم.

استاندار قزوین تصریح کرد: ما در ۲۴ ساعت گذشته هیچ فوتی ناشی از کرونا در استان نداشتیم و امروز هم بیش از ۶۰ درصد کاهش مبتلا در سطح استان داریم که این موضوع با تلاش عوامل درمانی و همکاری مردم حاصل شده و امیدواریم تا پایان ماه رمضان شرایط بهتری پیدا کنیم.

این مسؤول عنوان کرد: ما اکنون در کشور نیز وضعیت خوبی داریم و با وجود آنکه در وخیم‌ترین وضعیت تحریم و فشارهای اقتصادی هستیم اما در مقایسه با کشورهای اروپایی بسیار موفق‌تر عمل کردیم، به نحوی که شاهدیم امروز ایران اسلامی در کنترل و مدیریت بیماری کرونا پیشتاز است.

جمالی پور گفت: رویدادهای دنیا نشان می‌دهد که کشورهایی مانند ایتالیا، آلمان، فرانسه و آمریکا تسلیم کرونا شده‌اند و برای حفاظت از مردم خود مدیریت منطقی و مطلوبی نداشتند، اما در ایران مردم همدلی، همراهی و کمک کردند تا اتفاق بزرگی رخ بدهد و گزارشی هم که سازمان بهداشت جهانی منتشر کرد بر این موفقیت ما تأکید دارد.

استاندار قزوین یادآور شد: مردم ما با فرهنگی مبتنی بر دین در کمک مؤمنانه پای کار آمدند و هیئت‌های مذهبی، ائمهٔ جمعه، طلاب و روحانیون، کارمندان، کسبه، بازاریان، صنعتگران و کارگران و به ویژه رسانهها همه در کنار هم قرار گرفتند و در این موفقیت مؤثر بودند.

جمالی پور با تأکید بر ضرورت هوشیاری در برابر تحرکات دشمن که از این موفقیت‌ها عصبانی است، گفت: باور و ایمان ما این است که ظرفیت دین در جامعه بسیار بالا است و باید از آن استفاده کنیم تا همبستگی اجتماعی، اقتصادی تقویت شود.

استاندار قزوین در پایان تصریح کرد: در استان تجمع ممنوع شده و پیرو آن هم امکان برقراری نماز جماعت نیست، اما قرار نیست در مساجد بسته باشد و هیچ اقدامی در مسجد صورت نگیرد، بلکه ضروری است مساجد کارهای خود را انجام دهند، به مسائل شرعی مردم رسیدگی شود، مساجد محور کارها هستند و باید اموری که امکان برگزاری آن در مسجد هست انجام شود.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول