اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  سایر حوزه ها

فارس من| رفع نگرانی دانشجویان بابت هزینه این ترم خوابگاه‌ها/ دانشجوها هزینه اضافی نمی پردازند

برخی کاربران سامانه فارس من درخواست کرده اند که هزینه ترم دوم خوابگاه‌ها از دانشجویان گرفته نشود، خبرنگار فارس این سوژه را پیگیری کرده است.

فارس من| رفع نگرانی دانشجویان بابت هزینه این ترم خوابگاه‌ها/ دانشجوها هزینه اضافی نمی پردازند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، برخی کاربران فارس با ثبت سوژه در سامانه فارس من خواسته اند که «هزینه ترم دوم خوابگاه‌ها از دانشجویان گرفته نشود».

این کاربران نوشته اند: با توجه به تعطیلی دانشگاه ها در ترم دوم سال تحصیلی ۹۹-۹۸، تدبیری اندیشیده شود که هزینه خوابگاه ترم دوم از دانشجویان دریافت نشود.

پیگیری های خبرنگار فارس در این باره نشان می دهد که اصلا قرار نیست هزینه ترم دوم خوابگاه‌ ها از دانشجویان در شرایطی که اساسا از خوابگاه استفاده نشده گرفته شود. 

*فقط اجاره روزهایی که دانشجو در خوابگاه سکونت داشته گرفته می شود

در پیگیری خبرنگار فارس از وضعیت اجاره خوابگاه‌های دانشجویی در نیم‌سال جاری، ناصر مطیعی رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: براساس بخشنامه صندوق رفاه دانشجویان مقرر شده که دریافت اجاره خوابگاه از دانشجویان خوابگاهی بسته به مدت سکونت آنان در خوابگاه باشد و به این معنی که دانشجویان خوابگاهی بابت روزهایی که به دلیل شیوع ویروس کرونا دانشگاه تعطیل بود، ملزم به پرداخت اجاره خوابگاه نیستند.

به این ترتیب هزینه اقامت دانشجویان خوابگاه‌های زیر نظر صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، در این مدت توسط این صندوق پرداخت خواهد شد.

*آخرین وضعیت پرداخت اجاره بهای خوابگاه توسط دانشجویان

در پیگیری ها از دانشگاه ها درباره آخرین وضعیت دریافت اجاره بهای خوابگاه ها، عماد فاطمی‌زاده معاون دانشجویی دانشگاه شریف نیز به خبرنگار فارس، گفت: از ۴ اسفند که دانشگاه‌ها تعطیل شده تاکنون دانشجویان اجاره‌ای بابت خوابگاه نپرداخته اند و طبق روال سال های قبل هم برای ایام عید امسال، اصلا دانشجویان مبلغی پرداخت نکرده اند. برای روزهای قبل از عید در نیم سال تحصیلی جاری هم فقط به تعداد روزهای استفاده، اجاره بها دریافت می شود.

*تکلیف اضافه پرداختی اجاره خوابگاه توسط دانشجویان

همچنین در پیگیری از سرنوشت اجاره روزهای باقی مانده در این ترم تحصیلی، سعید حبیبا معاون دانشجویی دانشگاه تهران به خبرنگار فارس، گفت: اجاره خوابگاه‌ها به حساب صندوق رفاه واریز می شود و اگر دانشجو این ترم فارغ التحصیل شود وجوه پرداختی به وی عودت داده می شود و اگر همچنان دانشجو باشد بابت وجوه پرداختی برای ترم بعدی بستانکار خواهد شد.

ویدئوی زیر را ببینید:

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول