اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

افزایش 31 درصدی خرید نفت چین از روسیه/ واردات از عربستان کاهش یافت

بر اساس آمار گمرک چین، خرید نفت چین در ماه مارس از عربستان 1.6 درصد کاهش داشته اما خرید از روسیه 31 درصد افزایش یافته است؛ در عین حال، پکن در این ماه 255 هزار و 779 تن نفت از ایران خریده است.

افزایش 31 درصدی خرید نفت چین از روسیه/ واردات از عربستان کاهش یافت

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، خرید نفت چین از عربستان در ماه مارس نسبت به ماه گذشته 1.6 درصد کاهش یافته است اما در عین حال، از روسیه که دومین تامین کننده نفت آن بود 31 درصد افزایش یافت.

آمارهای گمرک چین نشان می دهد واردات نفت چین در ماه مارس نسبت به سال گذشته 4.5 درصد افزایش یافت و به 9.68 میلیون بشکه در روز رسید زیرا علی رغم کاهش تقاضای داخلی برای سوخت و کاهش نرخ پالایش در اثر شیوع ویروس کرونا، پالایشگاه ها شروع به ذخیره سازی نفت ارزان کردند.

بر اساس آمارهای اداره گمرک چین، محموله های ارسالی از عربستان در ماه مارس 7.21 میلیون تن یا 1.7 میلیون بشکه در روز بوده است.

این رقم از 1.73 میلیون بشکه در روز سال گذشته و 1.79 میلیون بشکه در روز دو ماه نخست امسال کمتر است.

بر اساس این آمار، روسیه در ماه مارس میلادی 7.02 میلیون تن یا 1.66 میلیون بشکه نفت در روز برای چین تامین کرده که از 1.71 میلیون بشکه در روز ثبت شده در دو ماه نخست امسال کمتر است.

درحالی که اکثر پالایشگاه های دولتی در ماه مارس کاهش تولید شدید داشتند تا ذخایر سوخت خود را کاهش دهند، تاسیسات مستقل با کاهش قیمت نفت، میزان فعالیت را افزایش دادند.

واردات نفت چین از آمریکا در ماه مارس پس از اینکه در سال گذشته به علت جنگ تجاری دو کشور کاهش یافت، در نزدیک صفر باقی مانده است. پس از اینکه پکن معافیت های تعرفه ای بر کالاهای آمریکایی نظیر نفت از اوایل ماه مارس اعمال کرد، انتظار می رود این رقم در اواخر ماه مارس 2020 افزایش یابد.

هیچ محموله ای از ونزوئلا برای پنجمین ماه متوالی دریافت نشده است. همچنین این آمار نشان می دهد واردات نفت چین از ایران 255 هزار 779 تن بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال 88.9 درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول