اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

۸هزار و ۵۰۰میلیارد تومان به آسیب‌دیدگان کرونا اهداء می‌شود

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: ۸هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض به آسیب‌دیدگان کرونا اهداء می‌شود.

۸هزار و ۵۰۰میلیارد تومان به آسیب‌دیدگان کرونا اهداء می‌شود

 

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرری، محمد مخبر رئیس استاد اجرایی فرمان امام (ره) پیش از ظهر امروز در مراسم توزیع بسته‌های معیشتی این ستاد که در مصلای بزرگ آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، اظهار کرد: از روزهای نخست شیوع ویروس کرونا در سطح کشور فعالیت‌های خود را برای ارائه خدمات در پنج محور برنامه‌ریزی کردیم. 

وی محور اولیه ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) را تهیه و ساخت دارو عنوان کرد و افزود: با محوریت ستاد برای تهیه و ساخت داروهای وارداتی اتحادی تشکیل شد و ظرف دو تا سه هفته پس از شیوع کرونا امکان دسترسی به داروهای ساخت داخل در مقدار محدود فراهم شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) ادامه داد: در بخش تجهیزات ظرفیت تولید ماسک در کشور ۴۰۰هزار عدد بود که امروز به همت تلاشگران عرصه سلامت در تهیه تجهیزات این عدد به ۴میلیون افزایش یافته و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک امکان صادرات به سایر کشورها نیز فراهم شود.

مخبر با بیان اینکه ستاد اجرایی امام نخستین قدم‌ها را برداشت و به نتایج مطلوبی نیز رسید، تصریح کرد: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در حوزه درمان اقدامات قابل توجهی داشته و در شرایط فعلی نیز یک تیم بسیار مسلط در حال تلاش برای تولید واکسن کرونا هستند و شانس تولید واکسن برای کشور ما نیز وجود دارد.

وی تأکید کرد: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در زمینه خدمات رسانی اقدامات خوبی ساماندهی کرد که از جمله آن می‌توان به درمان از راه دور اشاره کرد که فعالیت سامانه ۴۰۳۰ تقریبا با ۱۷۵۰ تماس آغاز به کار کرد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با بیان اینکه سامانه ۴۰۳۰ بیش از ۸۰درصد مراجعات مردم به مراکز درمانی را کاسته است، یادآورشد: در حدود ۲۲۰۰نفر به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی مردم در این سامانه بودند و ۲هزار نفر نیز آمادگی دریافت کد پاسخگویی داشتند.

مخبر اضافه کرد: پس از فرمایش رهبر معظم انقلاب ستاد اجرایی فرمان امام(ره) اقدام به تهیه یک میلیون بسته کمک معیشتی کرد که ارزش ریالی هر بسته حدود ۳۲۰ هزار تومان است و همراه با یک بسته بهداشتی برای پیشگیری از بیماری کرونا به دست نیازمندان می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۸۰هزار شغل برای آسیب‌دیدگان کرونا در قالب ۶۰هزار طرح برای نتیجه‌گیری سریع در ۲۸ استان و ۱۰ هزار روستا ایجاد می‌شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در ادامه یاد آور شد: در حدود ۶۲۰۰میلیارد تومان سرمایه گذاری از سوی مردم صورت گرفته و ۵۰۰میلیارد تومان نیز برای بنگاه‌های کوچکی که از شیوع کرونا آسیب دیدند اختصاص یافته همچنین برای شرکت‌های دانش بنیان نیز ۲۰۰میلیارد توان در نظر گرفته شده است.

مخبر اذعان داشت: ۸۵۰۰میلیارد تومان برای اعطای کمک بلاعوض به آسیب دیدگان کرونا اهداء می‌شود و ۱۸هزار میلیارد وام بلاعوض توسط دو بانک با سود ۱۸درصد در خدمت بنگاه‌های بزرگ آسیب دیده از کرونا قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول